Bab Dua

3.6K 436 97
                                    

"A greatest intellectual is someone who knows how to appreciate someone's love"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"A greatest intellectual is someone who knows how to appreciate someone's love"

•••

"Apa yang aku dapat kalau aku tipu kau? Kau ingat aku nak habiskan duit cetak kad jahanam tu ke?" Soal aku agak sarkastik.

Chorong menjeling aku sebelum merengus. Sungguh, dia masih tidak percaya akan berita yang baru sahaja disampaikan oeh rakan karibnya itu.

"Kau orang pertama yang aku jemput. Jadi, kau wajib datang. Teman aku nanti." Pinta aku kepada Chorong dan Chorong membalas pintaan aku dengan wajah yang berkerut.

"Apahal pula aku kena teman? Bukan aku yang nak kahwin dengan kau. Kim Taehyung yang akan kahwin dengan kau. Dialah yang akan teman kau sampai atas katil." Terang Chorong panjang lebar.

"Bodoh." Aku membalas kenbali disertakan dengan pijakan ke atas kakinya.

"Auch. Sakitlah sial." Terjerit kecil Chorong apabila perit dipijak oleh aku mula menular ke seluruh deria kakinya.

"Dahlah. Aku nak bagitau yang tu je. Niat aku jumpa kau dah diselesaikan. So, bye." Terus aku bangkit dan berura untuk keluar dari cafe itu. Panggilan Chorong dihiraukan lalu aku terus memasuki perut kereta aku. Kereta dipandu laju meninggalkan kawasan itu.

Aku mengerling ke arah Taehyung yang sedang makan di sebelah aku. Kami masih di majlis perkahwinan kami.

Sekarang adalah masa untuk kami makan tetapi kenapa aku rasa macam duduk dalam neraka? Panas semacam.

Mata aku melirik ke setiap sudut bagi mencari kelibat Chorong. Kenapa dia tak datang lagi ni?

"Boleh tak kau duduk diam-diam? Makan tu. Kacau aku nak makan. Pusing sana, pusing sini. Rimas kau tau?"

Aku mencebik kecil sebelum dia menunjuk protes dengan berdecit disertakan dengan hentakan kecil kakiku.

Taehyung menjeling aku lalu dia sambung menjamu selera.

Aku mebgeluh sebelum aku juga mula menjamu selera walaupun hakikatnya, aku sungguh tidak selesa duduk tika ini.

"Erm, Taehyung." Aku tiba-tiba memanggilnya yang rasanya sedang khusyuk makan.

"Emm." Dia membalas kecil.

"Lepas ni, awak ada..erm..apa-apa ke nak buat?"

"Tak." Sepatah jawapannya membuatkan aku menggigit bibir aku.

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now