UDNS2 12

1.3K 174 39
                                    

A lame chapter to begin with. Agagaga. Enjoy😘

•••

"Mulut aku mungkin mengatakan yang aku tidak mengenali kau namun tahukah kau bahawa hati aku tidak pernah berhenti memanggil nama kau setiap saat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mulut aku mungkin mengatakan yang aku tidak mengenali kau namun tahukah kau bahawa hati aku tidak pernah berhenti memanggil nama kau setiap saat."

•••

Maria berlari masuk ke dalam hospital dengan resah seusai dia mendapat panggilan dari hospital tersebut tentang keberadaan Taehyung.

"Kim Taehyung. Kim Taehyung. Come on!"

"Yes, miss. Wait, wait. Let me check for the patient's name in the record."

Tak lama kemudian, jururawat itu memberitahu yang Taehyung kini berada di unit rawatan rapi.

"Thanks." Terus Maria bergegas ke unit rawatan rapi seperti yang diperkatakan oleh jururawat itu.

Baru sahaja dia ingin melepasi satu katil, telinganya terdengar suara yang benar-benar biasa didengarinya.

"A-aku minta maaf, sayang." Maria bagaikan terhenti langkahnya mendengarkan suara itu mengujarkan kata-kata tersebut.

Dia terus berdiri di situ tanpa maju ke hadapan ke arah katil milik Taehyung yang sudah dia ketahui di mana. Tidak mahu Taehyung perasan akan kehadirannya di situ.

"Bodoh, Taehyung. Kenapa kau lemah sangat ni? Kau buat ni demi isteri kau juga, kan? Ahh." Taehyung menyambung kata-katanya lagi.

Disebabkan tiada orang di unit rawatan rapi, kata-kata Taehyung itu hanya pergi terbang pergi seperti angin sahaja. Namun, tidak bagi Maria.

Entahlah. Dia tak pasti dengan perasaannya itu. Hatinya bagaikan hancur apabila mendengar kata-kata Taehyung. Terbukti yang Taehyung sudah beristeri. Dengan jelas dia dengari.

Matanya bergetar. Dia mengaku. Dia sudah jatuh suka kepada Taehyung. Dia benar-benar tidak janhka perkara ini akan berlaku dan kini, Taehyung sudah mengingati tentang dirinya.

Dia, kini sedar bahawa dia bukan lagi siapa-siapa di mata seorang Kim Taehyung.

~

"Taehyung. Kau bagitau benda betul dekat aku. Kau ah ingat, kan?" Soal Maria membuatkan Taehyung terpempan.

"I-ingat apa?" Taehyung menyoal Maria kembali, tergagap-gagap.

"Fuck you, Kim Taehyung. Kenapa kau gagap?"

"Aku dengar segalanya, Taehyung. Tak perlu nak berdalih lagi. Nama isteri kau Hani kan?" Soalnya lagi membuatkan Taehyung membulatkan matanya.

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now