Bab Enam Belas

2.7K 320 31
                                    

'You never know how an individual feels

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'You never know how an individual feels. Either sad or happy. Either mad or sulk. But, the only thing you should know is she wants you to be with her at any cost.'

•••

Hani terdiam. Dia menolak tubuh Taehyung menjauh darinya. Dia berpaling dari terus memandang ke arah Taehyung.

"I don't deserve you. Sorry. Tapi, tolong bagi saya masa untuk berfikir. Saya-"

"No, no. It's okay. Don't need to explain more. Aku faham. Takpa. Take your time, dear. I'll wait for you till I get your answer. Now, kau patut rehat. Jangan banyak fikir." Terang Taehyung dan itu sedikit sebanyak menenangkan hati Hani.

"Tapi, sebelum tu. Jjang!" Taehyung mengangkat satu bekas makanan di hadapan Hani. Hani mengangkat keningnya.

"Apa ni?"

"Makanan! Aku masak tau. Kau better makan sampai licin. Lepastu, makan ubat. Baru boleh tidur. Kalau tak..."

"Kalau tak, apa?"

"No, nothing. Haha. Nah, makan-makan."

Hani mengangguk perlahan sebelum dia mula untuk menyuap bubur buatan Taehyung itu ke dalam mulutnya. Lama Taehyung memandang ke arah Hani dengan senyuman lebar.

"How? Okay tak?" Soal Taehyung, wajahnya seperti berharap yang jawapan daripada Hani adalah positif.

"Hmm."

"Halah! Kenapa lama sangat?" Taehyung memuncungkan bibirnya. Hani tergelak kecil, agak geli hati melihat gelagat keanak-anakan Taehyung itu.

"Sedaplah. Biasalah. First time masak, bukan? So, saya akan makan sampai licin macam yang awak nakkan." Terus tersenyum lebar Taehyung dibuatnya seusai Hani menghabiskan kata-kata pujiannya.

Dengan pantas, dia mengucup pipi Hani sehingga membuatkan Hani terkedu. Terbuntang terus matanya akan tindakan Taehyung itu.

Jarang-jarang ni.

"Eee, dia blushing lah. Comel je." Taehyung mencuit pipi Hani yang diciumnya tadi.

Hani menggigit bibir bawahnya sebelum ditolak lengan Taehyung, malu. Taehyung tergelak kecil.

"Harapnya, kau dapat terus senyum macam ni bila dengan aku." Taehyung berkata membuatkan Hani tersenyum nipis sambil menatap mata Taehyung lama.

"Hah. Okaylah. Aku ada kerja lagi ni. Nanti aku datang balik. Kita bincang lain ye pasal kau?" Ujar Taehyung lembut dan Hani hanya menganggukkan kepalanya tanda setuju.

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now