Enjoylah baca cerita makin merapu ni. Stress buat part ni sebab merapu sangat. Terimalah seadaanya yang otak Idae kali ni tak berkembang.
~
'Honesty and believe towards each other are the main factors of a strong relationship.'
•••
Hani mengerutkan dahinya melihat gambar yang baru dihantar oleh seseorang yang tidak dia kenali itu.
Unknown number:
*insert picture*
Kau rasa kau layak dapat Taehyung?
Aku lebih layak daripada kau sebab tu dia sanggup datang nak spend a night dengan aku."Apa ni?" Soal Hani sendirian. Hatinya bagaikan direntap apabila melihat gambar Taehyung sedang berciuman dengan seorang wanita yang pastinya bukan dirinya.
"Haih. Kenapalah suami aku kacak sangat sampai semua orang nak kebas dia dari aku?" Hani hanya membiarkan gambar itu tanpa membala kepada nombor tidak dikenali itu.
Dia hanya memikirkan bahawa gambar itu merupakan gambar lama di mana Taehyung masih lagi mengamalkan rutin.
Sekarang, dia yakin yang Taehyung tidak akan melakukan hal-hal seperti itu lagi. Kerana, dia tahu, kepercayaan terhadap pasangan masing-masing adalah kunci untuk mengekalkan sesuatu hubungan.
Hani sempat menyimpan screenshot mesej yang diterimanya oleh nombor tidak dikenali itu lalu tanpa berlengah, dia terus menghantar gambar tersebut kepaa Taehyung.
Dia mengeluh perlahan sebelum menyambung kerjanya mengemas katil bilik tidur mereka.
~
Taehyung mengetap giginya geram melihat apa yang dihantar oleh Hani. Wanita gila itu memang nak kena dah ni.
Taehyung dengan pantas mendail nombor seseorang lalu dilekapkan telefonnya pada telinganya sambil menanti talian disambungkan.
"Hello, sayang! Finally. You call I dulu." Teruja Minah apabila melihat Taehyung menghubunginya terlebih dahulu. Tapi dia tahu apa yang ingin diperkatakan oleh Taehyung sebentar lagi.
"Kau memang nak kena kan? Aku ah setuju nak kahwin dengan kau, tapi yang kau pergi hantar gambar tu dekat isteri aku kenapa?!" Tengking Taehyung, marah.
See? Minah hanya tergelak besar.
"You, you. I main cara baik dengan mengikut peraturan, you pula yang main kasar. Sekarang biar dua-dua main kasar. Baru adil kan, sayang?" Ujar Minah di hujung talian membuatkan Taehyung di dalam pejabatnya hanya mampu mengepal penumbuk.
YOU ARE READING
|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTH
Fanfiction[idaekim's romance angst action fanfiction] Completed S1 (2019) Completed S2 (2019) Kim Taehyung X Do Hani Season 1 -aku lebih sanggup jadi anak dara tua daripada menjadi isteri kepada lelaki utusan dari neraka ni! Season 2 -perginya aku semuanya b...