Bab Dua Puluh Dua

1.9K 220 45
                                    

'Level of education doesn't reflects your attitude

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'Level of education doesn't reflects your attitude.'

•••

Taehyung menyandarkan tubuhnya pada kerusi pejabatnya. Lama juga dia tidak bekerja kerana sibuk menguruskan hal Hani di hospital.

Dia pejamkan matanya sekejap sebelum matanya tercelik semula akibat sedikit terkejut dengan bunyi pintu yang dibuka bagai ingin merobohkannya.

"Yah, Kim Taehyung!"

Taehyung mengeluh berat sebelum memejamkan semula matanya. Sakit pula matanya melihat gerangan di hadapannya itu.

"Kenapa I call you, you tak angkat, huh? Banyak lagi ni benda kita dua nak kena urus untuk majlis kahwin kita. You ni, tolonglah bagi kerjasama!"

Minah meninggikan suaranya, geram dengan Taehyung yang kelihatan tidak serius dengan majlis mereka. Panggilan I-you daripada Minah itu membuatkan Taehyung meremang bulu roma, geli.

"Keluarlah. Aku penat ni. Nak layan kau, lagilah serabut otak aku." Balas Taehyung perlahan, menghalau Minah supaya keluar dari pejabatnya.

Ppak!

Satu hentakan pada meja pejabat Taehyung membuatkan bahu Taehyung terhinjut kecil, terkejut.

"Kau apahal, perempuan? Aku dah kata kan aku penat?! Pekak ke?!" Tengking Taehyung, marah dengan tindakan tak semengah wanita di hadapannya itu.

"Tolonglah serius sikit. You yang setuju nak kahwin dengan I. Baby bump dah nak nampak dah ni." Rengek kecil Minah lalu menggapai tangan Taehyung yang berada di atas meja pejabatnya itu llau digoncang kecil.

Taehyung terus merentap tangannya darpad terus digenggam oleh Minah lalu menjeling tajam ke arah Minah. Sedap mak bapak dia je pegang tangan istimewa buat Do Hani ini.

"Kalau kau tak ugut aku fasal isteri aku, memang jauh panggang dari api aku nak kahwin dengan perempuan tak guna macam kau ni. Tch!" Taehyung terus bangkit lalu menggapai blazer kerjanya lalu keluar meninggalkan Minah seorang diri di dalam pejabatnya.

"Argh!!" Minah menjerit sekuat hati apabila diperlakukan seperti itu oleh Kim Taehyung. Dia menjegilkan matanya memandang ke arah gambar Taehyung bersama Hani di atas meja pejabat milik Taehyung itu.

Dia membaling gambar itu tepat mengenai dinding pejabat itu lalu pecah berderai di atas lantai. Terus dia keluar dari pejabat itu dengan perasaan yang sebal.

~

Minah mencium bibir merah jambu lelaki di hadapannya itu. Dia tersenyum manis lalu melingkarkan lengannya dengan lengan lelaki itu.

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now