UDNS2 24

1.4K 162 4
                                    

"Forgiving maybe the hardest thing to do in life, but it's actually the most worthy thing to do in life

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Forgiving maybe the hardest thing to do in life, but it's actually the most worthy thing to do in life."

•••

Taehyung berbaring di atas katil. Dia memandang siling apartment baru yang dibeli oleh mummynya tempoh hari.

Mereka baru sahaja berpindah masuk ke apartmemt itu. Tak dilupakan juga bersama Jimin memandangkan terdapat bilik kosong.

"Termenung apa tu?" Soal hAni lalu membaringkan tubuhnya di sebelah Taehyung. Taehyung mengeluh tanpa bunyi sebelum tersenyum lalu berbaring secara mengiring menghadap Hani.

Dia menyelitkan rambut Hani yang menutup dahinya ke belakang telinga. Kemudiannya, dia mengusap perlahan pipi Hani, hidung dan akhir sekali ke bibir Hani.

Hani terus menangkap tangan Taehyung yang dari tadi merayap di wajahnya lalu diletakkan di atas katil. Dia masih tidak emlepaskan genggaman terhadap tangan suaminya itu sambil matanya menerkam anak mata Taehyung.

"You got problems, right? Wanna share with me?" Soal Hani kepada Taehyung. Taehyung menelan liurnya kelat lalu teragak-agak menarik tangannya keluar dari genggaman Taehyung.

Dia mengerdipkan matanya berkali-kali sebelum pandang dialihkan ke tempat lain. Hani dengan pantas menarik semula tangan Taehyung sehingga tubuh Taehyung yang mula ingin berubah kedudukan kembali menghadapnya.

"Yah, Kim Taehyung. Jangan nak berdalih. Ceritakan kepada saya. Segalanya. Saya sudi dengar walaupun saya mungkin tidak dapat menghulurkan sebarang bantuan."

Ujar Hani perlahan, cuba memujuk Taehyung yang dia sedia tahu sedang menyembunyikan sesuatu dari pengetahuannya.

Satu, telinganya merah bagaikan dia sedang meletakkan fokusnya terhadap sesuatu.

Dua, nafasnya tidak teratur akibat terlalu fokus akan perkara tersebut yang mungkin mendatangkan pelbagai persoalan mahupun menimbulkan sebarang emosi terhadapnya.

Tiga, dia kelihatan gementar bagaikan dunia sudah ingin tiba ke penghujungnya. Tangannya berpeluh malahan dia sering menelan liurnya tanpa sebab berkali-kali.

"I know you very well, Kim Taehyung. Now, tell me. What's bothering you so much these days?" Soal Hani lagi lalu Taehyung memejamkan matanya rapat sebelum dibuka semula dan memandang Hani yang berada betul-betul di hadapannya.

"I just knew something that was really absurb. I... I can't explain it."

"Slowly, Taehyung. Tarik nafas dan hembus perlahan-lahan. Tell me slowly about it. Suits yourself." Nasihat Hani perlahan. Taehyung hanya akur tanpa banyak bunyi.

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now