Bab Enam

2.9K 382 37
                                    

"To think of it, I know you will become as soft as the cotton when it's about me

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"To think of it, I know you will become as soft as the cotton when it's about me."

•••

"Aku dapat rasa kan. Taehyung ada sakit mental do. Auch!" Chorong mengusap kepalanya yang ditampar oleh aku

"Kau jangan merapu boleh tak? Aku jumpa ni sebab nak minta tolong, bukan nak dengar kau merepek." Ujar aku geram. Chorong tersengih sumbing.

"Aku rasa aku ada plan."

~

Kini sudah hampir tengah malam dan aku pula sedang  menanti kehadiran seseorang di sebuah bar. Ini semua aku mengikuti plan Chorong. Agak bernas jadi aku hanya ikut.

"Nak tahu isi hati anak Kim? Inilah plannya."

Itu katanya jadi aku akur. Aku mengangkat wajah aku apabila satu susuk sedang berdiri di hadapan aku.

Park Jimin. Teman lelaki Chorong.

Aku menggigit bibir bawah aku lembut,memandang ke arahnya. Dia tersenyum nipis sebelum duduk di sebelah aku dengan diselangkan dengan tiga buah kerusi.

Baru sekarang aku rasa idea Chorong teramatlah gila. Tapi, benda dah mula, takkan aku nak lari. Aku boleh nampak Chorong mengangkat tangannya menunjukkan tanda 'okay' kepada aku.

"Jom mula." Aku membuat mimik mulut dan Jimin mengangguk sebelum dia tersenyum. Aku terus mula beraksi. Aku meneguk beberapa alkohol di hadapan aku.

Bunyi loceng di pintu bar itu berbunyi kuat akibat pintu dibuka secara kasar membuatkan jantung aku berdegup kencang kerana aku merasakan kehadirannya.

Aku mengangkat pandangan aku dan dia berada di situ tetapi aku menghiraukannya. Dia hanya berdiri di situ melihat aku dari jauh.

Jimin pula mula beraksi. Dia yang berada agak jauh dari aku terus bangun dari duduknya lalu duduk di sebelah aku.

Tapi, lain yang jadi apabila aku benar-benar mabuk. Aku tergelak kuat. Jimin dah mula pelik tetapi dia masih meneruskan aksinya.

"Hai, pretty. Seorang je ke?" Soal Jimin dengan nada yang menggoda.

"Jangan ganggu saya. Saya...ada suami. Nanti dia datang belasah awak!" Aku menjerit kuat sebelum tubuh Jimin ditolak perlahan.

~

Jimin tersentak. Dalam fikirannya sudah tahu yang Do Hani kini sudah mabuk. Jimin berdecit.

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now