Bab Dua Belas

2.8K 352 43
                                    

'I swear that I will never throw you from my life

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

'I swear that I will never throw you from my life. Even if you beg me, I will never ever erase the memory I created with you.'

•••

Aku menanti kepulangan Taehyung dengan sabar. Aku masih tidak boleh menerima yang Taehyung luahkan yang dia ingin menceraikan aku.

Tak! Aku mahu mempertahankan perkahwinan kami.

Sudah hampir pukul 2 pagi tetapi Taehyung masih belum pulang. Pintu utama rumah kami masih tiada tanda ianya ingin dibuka oleh seseorang.

Aku mengeluh perlahan. Aku menahan air mata yang sejak tadi sudah bertakung di tubir mata. Kenapa kau terlalu lemah, Do Hani?

~

"Mommy no! I said no!"

"No! Mommy!"

BBAM!

Taehyung terus mencelikkan matanya. Dikerdipkan matanya berkali-kali sebelum peluh yang merinik di dahi dia lap dengan belakang tangannya.

Dia separa bangkit dari perbaringan sebelum tubuhnya disandarkan pada kepala katil. Setiap hembusan nafas yang berderu pantas keluar dari mulutnya itu menunjukkan yang nafasnya tidak stabil.

Sudah lama. Ya, sudah lama dia tidak dihantui oleh mimpi sebegitu.

Tak lama kemudian, dia bangkit dari katil untuk ke dapur apartmentnya.

Seusai meneguk beberapa teguk air kosing, dia memasuki semula biliknya lalu menghempaskan tubuhnya ke atas katil single yang berada di dalam bilik apartmentnya.

Apartment persendirian yang sering menjadi tempat dia release stress selain dari keluar bersama perempuan-perempuan upahannya. Apartment zaman bujangnya dulu.

Dia mengalaskan kepalanya dengan lengannya sebelum siling putih bilik itu dipandang kosong.

"Aku ceraikan kau."

Secara tiba-tiba, ayat yang dia utarkan kepada Hani semalam kembali berputar di dalam mindanya.

"Argh!" Taehyung menrengus geram. Rasa menyesal menyelubungi dirinya.

"Susah-susah kau plan nak kahwin dengan dia tanpa dia sedar perasaan kau dekat dia, senang-senang pula kau nak ceraikan dia kan?"

Ujaran Jungkook beberapa hari lalu berlegar pula di mindanya. Aish. Kenapa semua ayat-ayat yang menyerabutkan kepala otaknya berlegar di mindanya tika ini?

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now