Bab Tujuh

2.9K 375 13
                                    

"When I look into your eyes, I just realised that my egos already drown into a dark hole

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"When I look into your eyes, I just realised that my egos already drown into a dark hole."

•••

Taehyung memeriksa begnya dengan muka yang berkerut. Dia mencari dan terus mencari barang itu.

"Do Hani! Hani!" Dia menjerit dan aku dengan pantas terus mendaki tangga untuk ke bilik kami berdua. Dengan pantas, pintu dibuka memaparkan wajah Taehyung yang bengang.

"Mana rokok aku?!" Gertaknya. Aku terkejut lalu dia menggeleng kepalanya perlahan menandakan dia tidak tahu.

"Kau kan yang sorokkan rokok aku?!" Taehyung terus menderapkan langkah mendekati aku lalu mencengkam kedua belah pipi aku.

"Ark! Awak, sakit...awak." Aku mengaduh sakit tetapi Taehyung maiin mencengkam pipi aku dan dapat dilihat matanya merah serta berair akibat menahan marah.

"Kau perempuan. Jangan ingat kau isteri aku, kau boleh nak kawal hidup aku. No! You got nothing to do with my life. Mind your own business, bitch." Terus dilepaskan cengkamannya pada muka aku dengan kasar sehingga aku jatuh tersungkur atas lantai.

Dia terus keluar dari bilik dan meninggalkan aku yang sudah menitiskan air mata.

'Kenapa sekali pun awak tak boleh nak cuba untuk menerima diri saya sebagai isteri awak, Kim Taehyung? Tidak layakkah saya?'

~

Taehyung baru membeli sekotak rokok dari kedai serbaneka. Dia terus keluar dari kedai serbaneka itu lalu dengan pantasnya, dia terus mencucuh api pada rokoknya yang sudah tersepit di antara dua ulas bibirnya.

Rokok akhirnya dinyalakan dan dia terus menyimpan pencucuh api ke dalam beg kerjanya. Dia duduk di meja yang berada berhadapan dengan kedai serbaneka itu sambil melihat stories akaun yang diikutinya di aplikasi instagram.

'Sometimes, loving someone is the only option for us to not making something become worst than our expectation.'

"Apahal pula dengan Seokjin ni? Update story pasal cinta ni. Geli aku."

Dalam masa yang sama, dia berulang kali membaca ayat yang disampaikan oleh Seokjin itu dan tanpa dia sedar, hatinya rasa tidak sedap.

"Aku terlalu berkasar ke tadi?" Soalnya dalam diam.

Dia menggeleng kepalanya bagi membuang persoalan itu dari mindanya lalu terus keluar dari aplikasi instagram itu. Kemudian, telefonnya dimatikan. Putung rokok yang sudah mengecil di mulutnya dia ludahkan ke atas jalan lalu dia terus bangun dan berjalan ke arah kereta.

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now