Bab Tiga

3.3K 411 139
                                    

"Ego will always try to break someone's relationship but patient will always win

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ego will always try to break someone's relationship but patient will always win."

•••

Taehyung baru selesai membersihkan diri. Dia hendak bersiap untuk ke pejabat memandangkan dia mahu bertugas awal dari tarikh yang sepatutnya.

"Biar saya ikatkan tali leher awak." Ujar aku kepada Taehyung lalu trus aku menepis perlahan tangannya yang baru henfak memintal tali leher itu. Aku membuat kerja mengikat tali lehernya.

"Okay, siap. Nah, beg kerja aak dengan blazer awak." Hulur aku kepadanya dan dia tanpa banyak suara menyambut huluran aku.

"Betul ni awak tak nak makan sarapan?"

Dia menjeling malas. Lalu, dia terus melangkah keluar dari bilik kami. Aku mengeluh kecil dan terud mengikutinya turun ke tingkat bawah, mahu jadi siteri mithalilah katakan.

"Kau boleh tak duduk diam-diam? Pagi-pagi dah suka serabutkan kepala otak aku. Tch!" Dia berdecit kasar membuatkan langkah aku di tangga terhenti. Aku pandang dia yang sudah menuju ke pintu utama dan meloloskan diri keluar dari rumah.

Kepala aku tertunduk memandang lantai tangga yang dibaluti cantik dengan kepingan marmar itu.

Taehyung menyandarkan tubuhnya pada kerusi pejabatnya. Dia menggoyangkan sedikit kerusinya cuba untuk tidak terlalu melayan rasa penatnya.

"You okay?"

Terus terbuka mata Taehyung mendengar suara lunak seorang perempuan bergema di dalam pejabatnya.

Oh Yunha.

"Yeah. I'm okay." Jawabnya perlahan dengan suaranya yang serak basah itu. Yunha datang ke arahnya lalu duduk di pahanya.

"You want me to entertain you?" Taehyung yang sedang memejamkan matanya itu hanya menggumam tanda dia mahu.

"Okay. Wait up." Yunha mula menlingkarkan tangannya di sekeliling leher Taehyung lalu bibirnya ditekap perlahan di leher Taehyung.

Taehyung membuka mulutnya sedikit, menikmati rasa yang menular ke seluruh tubuhnya itu.

Inilah perkara yang bakal dia buat jika dia terlalu penat. Bila dia kenal dengan Oh Yunha? Baru je dua hari sebelum majlis perkahwinannya di kelab.

"Okay, okay. Stop. Nah. Duit kau." Dihulurkan sampul berwarna putih yang berisi beberapa not won di dalamnya kepada Yunha.

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now