UDNS2 16

1.3K 173 48
                                    

Alahai. Lamanya tak update. Sorry gais. Busy gila. Assignments banyak due sebelum cuti. Cuti start 20/12, so hope korang boleh tunggu.

Sumpah rindu gila kat korang dengan komen-komen korang. Enjoy this long update from me😭💜

•••

"Cuba merungkaikan satu kebenaran bagaikan cuba merungkaikan 1000 penipuan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Cuba merungkaikan satu kebenaran bagaikan cuba merungkaikan 1000 penipuan."

•••

"Tak. Sekarang ni. Kau kenapa? Kau tahu kan motif aku datang sini kenapa? Sekarang kau nak ajak aku balik Korea?" Balas Hani geram lalu dia menghempapkan sudunya di atas meja.

"Ye, aku tahu motif kau datang sini. Nak cari Taehyung dan bawa balik dia ke Korea. Tapi, kau kena faham. Kandungan kau tu tak lama lagi membesar. Pergerakan kau pun akan berkurangan dari semasa ke semasa. Aku risaukan kau. Kita balik Korea, tunggu kau lahirkan anak kau. Lepas tu, kita datang balik. Nak?"

"Once I said no. Then, I will always say no. Fullstop." Terus Hani bangkit dari duduknya lalu dia meninggalkan Chorong dan Jimin yang berada di meja makan bilik hotelnya itu.

Dia terus mengunci pintu biliknya lalu dia menghempaskan perlahan tubuhnya ke atas katil.

Dia kemudian mengusap perutnya yang sedikit memboyot itu. Tiaklah terlalu besar namun boleh dirasa kehadiran insan kedua di rahimnya itu. Kandungannya kini sudah hampir mencecah tiga bulan.

Dia tersenyum nipis membayang dirinya dan Taehyung bermain bersama anak mereka seperti keluarga bahagia. Namun, bayangannya pudar apabila dia teringat tentang Taehyung yang kini seperti langsung tidak mengenalinya.

"Kenapa Chorong tiba-tiba paksa aku balik Korea?"

Tiba-tiba, persoalan itu muncul di benak mindanya membuatkan dia semakin curiga dengan tindakan Chorong sebentar tadi memandang sebelum ini, Chorong seperti menyokongnya dalam misinya mencari dan membawa suaminya itu pulang ke tanah air mereka.

"Apa yang aku terlepas?"

~

Taehyung membetulkan rambutnya dengan melihat pantulan di cermin. Dia tersenyum puas sebelum dia mengambil dompetnya lalu diselit ke belakang seluarnya sambil berjalan keluar dari biliknya.

"Eh, eh. Nak pergi mana tu? Breakfast dulu dengan aunty." Ajak aunty Lee kepada Taehyung lalu Taehyung mula berkira ingin menerima ajakan itu ataupun yidak.

|√| [S1 & S2] Utusan Dari Neraka - KTHWhere stories live. Discover now