,,Chceš mi povedať, že tie obrovské fľaky sú armáda?" preglgla som keď sme leteli popod mraky a pod nami boli čierne hmýriace sa fľaky.
Obloha bola sivá a v diaľke už pršalo. Zase.
,,Ydw." prikývol.
,,Sú tam už aj Dhougovia?"
,,Len ich veliteľ."
,,Mám sa ho... báť?"
,,Odpoveď zistíš keď ho uvidíš. Podľa mňa nie je až taký strašný." mykol plecami a švihol uzdou. Dlova sa zavrtela, nahla krídla a leteli sme dole.
Dlova bola obrnená. Na hlave mala čierny železný kryt s takisto červeným drahokamom. Celý krk jej pokrývali železné šupiny brnenia, ktoré sa tiahlo až ku koncu jej chvosta. Do brnenia boli urobené diery na jej hroty ostré ako ihly a krídla. Krídla mala potiahnuté reťazovým brnením, aby jej ich neprestrelili. Až teraz som si všimla, že na jej štyroch dlhých rohoch, ktoré mala nad očami boli vyryté tŕne.Chudák tvor.
,,Prečo na všetkom máte tŕne? Na oblečení, brneniach, ešte aj tvoja dlova na rohoch?"
,,Značí to našu povahu. Na prvý pohľad sme pokojní. No keď niečo, tak ťa dokážeme zničiť ako keď spadneš do tŕňov. Už sa z nich nevyslobodíš. Je to náš symbol."
,,Uhm."
,,Drž sa pri mne celý čas, dobre?" povedal, keď sme sa blížili k zemi a z fľakov sa tvarovali postavy. Neďaleko radov armády boli obrovské drevené obdĺžniky a pri nich boli dlovy.
,,Hej, hej." prekrútila som oči.
,,No nie hej, hej, ale áno, drahý, budem vedľa teba." zasmial sa.
,,Hej, budem."
,,Och." uškrnul sa a keď muži uvideli, že naša dlova pristáva, všetci sa postavili do pozoru.
Emerson zoskočil a potom sa otočil na mňa. Ruky mi položil na pás a zložil ma z tej obrovskej potvory na zem. Bola oveľa väčšia ako naposledy.
,,Yn gartrefol." skríkol.
,,Všetci muži sú pripravení." povedal Dashiell ktorý sa odniekiaľ vynoril.
,,Dobre. Kde je Mortimer?"
,,Kto to je?" nadvihol jedno obočie.
,,Mortimer. Nevieš kto je Mortimer?" prižmúril oči Emerson.
,,Počkaj, ten Dhoug?"
,,Áno."
,,Ten ma teraz absolútne nezaujíma. Ešte len tu prišiel a hneď ma nasral. Mervyn, nájdi toho jaštera Mortimera." vyštekol na nejakého veliteľa.Jaštera?
,,Gorchymyn!" zasalutoval a už išiel preč.
➳➳
Chytila som Emersona za ruku keď sa spoza vojakov vynoril veliteľ Mervyn a za ním nejaká beštia. Preglgla som keď sa za ňou ťahal jašterí chvost. Plášť mal roztrhaný akoby ho práve vytiahli dlove z papule a brnenie vyzeralo akoby hrdzavelo. Po boku sa mu hojdal meč a na chrbte mal štít.
,,Kde má hlavu?" zašepkala som.
,,Ma ju takú malú, že to vyzerá, akoby ju nemal." uškrnul sa.
,,Aha."
,,Je to jašterica. Jašterica ktorá hovorí a správa sa ako Marthaugf, nie zviera." mykol plecami.
,,Beth wnes i ei wybod? Priododd Emerson ac ni wnaeth fy ngwahodd i briodas? Rydych chi'n fastard, bachgen." zasmial sa a uklonil. Syčal ako had. Kebyže stojím niekde ďalej tak si myslím, že Emerson stúpil na hada, nie že sa rozpráva s Dhougom.
,,Myslím si, že som urobil dobre. Len by si všetko obrátil hore nohami." uškrnul sa Emerson.
,,Kto je tá šťastná?" otočil sa na mňa. Nad krytom na ústa boli malé dierky. Asi aby videl.
,,Aurora Clalerdon." odpovedal Emerson.
,,Och. Čo to cítim? Wyrenka? Človek?"
,,Polowyren." objasnila som.
,,Dokonca." zasmial sa.
,,Dobre, nie si tu kvôli tomu aby si vyzvedal. Koľko máš Dhougov?"
,,Tridsaťtisíc."Ešte lepšie.
,,Dobre. O približne dva dni po vás priletia plošiny. Kde sú všetci?"
,,Moji chlapci sú ešte pod hradom."Že chlapci.
Skoro som sa rozosmiala. Emerson si to zjavne všimol a venoval mi úškrn.
,,Dobre. Priprav ich. Môžeš ísť."
,,Kde máte brata, vaše veličenstvo?" zasyčal Mortimer odrazu.
,,Mám ich štyroch." prekrútil oči.
,,Myslím princa Dashiella."
,,Och, ten povedal, že si ho nasral, tak sa k nemu nepribližuj. Ak sa k nemu priblížiš, zase budem zlý ja. Odchod." zavrčal. Mortimer sa uklonil a chvíľu na mňa hľadel. So syčaním sa zasmial a pomaly sa vliekol preč a pomedzi to každému niečo povedal.
,,Mortimer! Staraj sa do svojich, nie do mojich." vyštekol Emerson.
,,Ako si želáte." otočil sa k nám, znova sa uklonil a potom kráčal ďalej.
,,Je to had. Až na to že je to jašter. Správa sa ako blbý no v boji je až príliš nebezpečný."
,,Si si istý že je na našej strane?" preglgla som.
,,Áno. Túži po tom istom po čom my." pomohol mi vyjsť po krídle do sedla.
,,Po čom?"
,,Vyhrať a Giselle ho má spolu s armádou pod palcom."
,,Kto je Giselle?"
,,Jedna zaujímavá bytosť." mykol plecami a švihol uzdou.
,,Nepripútaš ma?"
,,Nie. Ideme len k plošinám." dlova o chvíľu znova pristála vedľa prvej plošiny. Bola celá z dreva a po bokoch mala urobené železné zábradlie. Z jej štyroch rohov sa tiahli hrubé, dlhé reťaze, na ktorých konci boli dlhé železné tyče. Vojaci sa postavili do pozoru.
,,Atodiadwch y llwyfandir." skríkol a muži sa rozbehli k dlovám pri plošinách.
,,Ewch i fyny!" kričali vojaci a dlovy sa vyšvihli nad nich. Na bruchu, medzi nohami a krídlami, mali kožené veľmi hrubé remene, do ktorých zasunuli tyče.
,,Milwyr ar llwyfan!" zahulákal Emerson a vojaci sa stavali postupne do radov na prvých osem drevených plošín. Všetci mali len kópie so železnými štítmi a na pravom predlaktí na brnení mali dva tmavozelené pásy.
Dlovy začali silno mávať krídlami. Reťaze sa naply a plošiny sa začali zdvíhať. O chvíľu už boli dosť vysoko a tak si to namierili rovno k Múru.
Dlova nás preniesla k ďalším plošinám. Päť. Toľko plošín obsadili lukostrelci, ktorý na pravom predlaktí mali jeden hrubý čierny pás a namiesto kovového brnenia mali po celom tele reťazové a z ramien im išiel tmavozelený plášť a na hlavách mali veľké kapucňe.
,,Gadael!" zavelil Emerson a dlovy sa začali zdvíhať. Každá dlova bola buď čierna alebo sivá, no všetky boli rovnako obrovské a hoci boli vysoko, ich tiene boli stále veľké. A každá bola obrnená rovnakým brnením ako Emersonová dlova.
,,Nesaf." švihol uzdou a dlova sa rozbehla a utekala k zvyšným siedmim, na ktorých boli muži po zuby ozbrojení dýkami, mečmi, sekerami, remdíkmi a škrtidlami. Pripravení na boj zblízka. Tí mali na predlaktí tri tmavomodré pásy.
,,Čo znamenajú tie pásy na ich rukách?"
,,Je to označenie, že kto patrí ku ktorej vetve vojakov. Ak sa niekto náhodou chcel vytratiť, ľahko ho vrátia k jeho légii." mykol plecami.
,,Uhm. Prečo majú muži s kópiami a muži s mečmi odlišné pásy? Obe légie bojujú priamo, nie ako lukostrelci."
,,Bojujú priamo, no každý robí niečo iné. To uvidíš v boji."
,,Kam ideme teraz?" opýtala som sa keď dlova vzlietla.
,,Idem ťa odniesť k Múru, drahá. Zatiaľ čo ty budeš hľadať bránu, my zhromaždíme vojsko."
YOU ARE READING
Vojačka 2
Fantasy𝑉𝑎́𝑠̌ 𝑛𝑎𝑗ℎ𝑜𝑟𝑠̌𝑖 𝑛𝑒𝑝𝑟𝑖𝑎𝑡𝑒𝑙̌ 𝑛𝑖𝑒 𝑗𝑒 𝑡𝑜, 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑖 𝑐̌𝑜𝑚𝑢 𝑏𝑜𝑗𝑢𝑗𝑒𝑡𝑒, 𝑎𝑙𝑒 𝑣𝑎́𝑠̌ 𝑣𝑙𝑎𝑠𝑡𝑛𝑦́ 𝑠𝑡𝑟𝑎𝑐ℎ. ༒ 𝑁𝑎 𝑧𝑛𝑖𝑐̌𝑒𝑛𝑖𝑒 𝑚𝑜𝑛𝑠̌𝑡𝑟𝑎 𝑝𝑜𝑡𝑟𝑒𝑏𝑢𝑗𝑒𝑠̌ 𝑚𝑜𝑛𝑠̌𝑡𝑟𝑢𝑚 ༒ ,,Veríš jej?" ,,Ni...