POHĽAD ALESSANDRA
,,Nie je šanca, aby som vás tam dostal," pokrútil hlavou Nisse.
,,Prečo?" vzdychol som si. Lakťami som sa oprel o stôl a ruky zaboril do vlasov.
,,Niekto zosilnil kliatbu. Olek sa už pomaly ani nedokáže zmeniť na človeka a ja už neviem preniesť nikoho, len seba. Nedokážem ani jedného z vás preniesť ani odtiaľ na druhú stranu miestnosti," pokrútil hlavou.
,,Inokedy som sa sem dokázal preniesť na jeden pokus a teraz som musel na päť a to som išiel len od Múru."
,,Prečo si bol pri Múre?" nadvihol obočie Irian.
,,Mala tam byť Aurora, no..." pokrútil hlavou. Zamračil som sa.
,,Aurora?" opýtal som sa, či som náhodou zle nepočul.
,,Aurora," prikývol.
,,Takže žije?" kútiky sa mi začali zdvíhať do úsmevu, no hneď mi zamrzol na tvári.
,,Čo robila pri Múre?" zase som sa zamračil.
,,Neviem. Keď sa naposledy s Olekom rozprávala, bola na ceste tam. Prišiel som tam a bojovala s Duchmi, no nevidel som ju,"
,,Tak ako vieš, že bojovala?" nadvihol jedno obočie Torsten.
,,Duchovi by sa asi len tak z ničoho nič neodsekla hlava, nie?"
,,Čiže to znamená, že keď si ju nevidel, no bola tam, tak aj ona je pod nejakým kúzlom?" zamyslel sa Asbjørn.
,,Zrejme áno," prikývol.
,,No kto ju mohol začarovať?" vydýchol som. Oprel som sa o operadlo a ruky som si založil za hlavu.
,,Ak ju videli Duchovia a ty nie, čo ak ten niekto, kto zaklial Oleka, zaklial aj ju, akurát tak, aby ste ju vy, ako Dymy, nevideli?" povedal Torsten.
,,Lebo vám dokáže pomôcť, napríklad," povedal zamyslene Asbjørn.
,,A ten niekto nechce, aby vám pomohla," prikývol Torsten.
,,To dáva zmysel," prikývol Nisse.
,,Stále mi nejde do hlavy, čo robila pri Múre. Tak ďaleko od Yelle," pokrútil som hlavou.
,,Mne nejde do hlavy kto ju zaklial," mykol plecami Torsten.
,,Malefi by to nespravila?" otočil na mňa hlavu Irian.
,,Aurora mala Malefi rada a aj Malefi ju. Nemala dôvod prečo ju začarovať."
,,Inú čarodejnicu nepoznám." odpil si z piva Irian.
,,Lenže Malefi určite nezakliala Dymy," nadhodil Asbjørn.
,,Vlastne," prikývol Irian. Nastalo ticho a všetci sme hľadeli do stola.
,,Možno niekto s Ostrilithie?" povedal po chvíli Nisse.
,,Lovynni mali práveže Dymy až príliš v láske. Hlavne Annemette a tá by nedovolila aby im niekto niečo spravil," prekrútil oči Asbjørn nad tým menom.
,,Kto to je? Už ju spomínala aj Gettina." nadvihol som obočie.
,,Annemette Ingunn Julia Norénn Hege, Lovynnská princezná. Najmocnejšia a najkrajšia lovynnka, aká kedy chodila po tejto zemi," oboznámil ma Torsten.
,,Všade kde prišla, priniesla šťastie. Od toho si dala druhé priezvisko Hege, čo znamená šťastie," pomaly prikyvoval Asbjørn.
,,Párkrát sa vyspala s Olekom. Milovala Dymy, dokonca si v Ostrilithii dala postaviť Ohnivý palác," povedal Nisse.
,,O Ostrilithii som nepočul," pokrútil som hlavou.
,,Niekedy to bola časť nášho kontinentu, čiže Øystenreidaru, ak nevieš takto sa naša krajná volá..."
,,Ak by si náhodou nevedel, ľudsky kontinent sa volá Ejnar-Arttu," povedal rýchlo Irian keď videl Asbjørnov pohľad po tom, čo mu skočil do reči.
,,Kto ho tak pomenoval? Wyreni." povedal naschvál Torsten aby Asbjørn nemohol pokračovať a uškrnul sa.
,,Môžem pokračovať či ste si ešte na nejaké názvy kontinentov spomenuli?" zamrmlal Asbjørn. Torsten urobil pomalé gesto rukou na znak, že môže pokračovať.
,,Kde som skončil?"
,,Ostrilithia bola časť Øystenreidaru," pripomenul mu Nisse.
,,Vďaka. No potom sa niečo stalo medzi Annemette a tvojim bratom Yerkom. Nikto nevie čo a..."
,,Počkaj, počkaj, počkaj," skočil som mu do reči. Pomaly na mňa otočil hlavu, akoby ma išiel zabiť.
,,Ja nemám brata Yerka. Len Yezriela."
,,Yerk Lamont Eskil bol tvoj najstarší brat," povedal Nisse.
,,Najstarší nebol Martan?" nadvihol som obočie.
,,Nie. Yerk bol ešte starší," povedal Irian.
,,Tiež zomrel?"
,,To nikto nevie. Nenašlo sa ani jeho telo a ani nijaký list, ktorý by naznačoval že odchádza. Zmizol asi... koľko? Sedem rokov predtým ako sme sa odpojili od ľudí?" Asbjørn sa zamyslene pozrel na Torstena.
,,Sedem-osem," prikývol.
,,Tak. Štyri roky predtým sa od nás odpojila Ostrilithia. Odtrhla sa. Doslova. Annemette zvolala všetkých drakov. Do zeme dala zapustiť dlhé, železné kôly, o ne uviazala reťaze a o reťaze drakov a pomocou mágie odtrhla Ostrilithiu od Øystenraidaru. Nepodarilo sa jej však odtrhnúť celú jej oblasť. Tam, kde sú teraz Sissovia, bola niekedy Ostrilithia. Tí, ktorí tu ostali sa nazvali Sissovia a odlúčili sa od Wyrenov a Lovynnov. Sú vlastná rasa a s nikým sa nestýkajú. Tvoj otec tam našiel nejakého lorda a spravil z neho kráľa, keď už sa tak veľmi nechceli podriadiť jemu," rozprával Asbjørn.
,,Podľa mňa bude Yerk s Annemette. Keďže spolu niečo mali, mohlo to byť hocičo," povedal Torsten.
,,Ktovie," mykol plecami Irian.
,,Annemette nebola jediná, ktorá Dymy milovala. Do jej Ohnivého paláca chodili desiatky Lovynniek a keď bola ešte tu, tak aj Wyrenky a v paláci sa dávali Dymom... uspokojovať. Tak by som to povedal. Čiže Dymy mali v obľube všetci čo sa Wyrenov a Lovynnov týka, takže nikto z ich mágov a čarodejníc by ich nezaklial. Do paláca chodili vraj aj čarodejnice, takže o to menšia šanca," povedal Asbjørn.
,,Ostávajú Marthaugfovia, ktorí ho zakliali prvýkrát pred tisíc rokmi," povedal Nisse. Orlí jazdci si medzi sebou vymenili pohľady a Asbjørn sa zamyslene pozrel do stola.
,,Sú za Múrom z najsilnejšej mágie. Čarodejnica už nemá šancu zaklínať niekoho kto je za tou mágiou," povedal Torsten.
,,Jedine žeby to bol niekto až príliš mocný." Asbjørn sa vystrel a prekrížil ruky na hrudi.
,,Čiže, aby sme to ukončili. Wyreni s Lovynnmi nemali dôvod Oleka zakliať, ľudia už vôbec. Ostávajú len Marthaugfovia a keď ho zakliali, potom museli zakliať aj... Auroru," zamrzol som.
,,Ak by ju zakliali, musela by byť za Múrom. Olek tiež mal Dymy za Múrom a cez nich ho zakliali a vyhnali ich odtiaľ," povedal Nisse.
,,Ale ak bola na našej strane, tak zrejme za Múrom nebola, keďže sa spoza neho nedá vrátiť," vydýchol Asbjørn. Zase nastalo ticho.
,,Teda aj tak musíme za Olekom letieť, že Nisse?" opýtal som sa.
,,Je možnosť, že by som išiel za ním a vrátil sa s odpoveďami na vaše otázky, keďže nič neviem, lebo mi Olek v poslednej dobe málo čo hovorí. Bolo by to oveľa rýchlejšie. Ale dalšia možnosť je, že odídem a už sa nevrátim. Spolu s Olekom zakliali aj mňa a už keď od Múru som sa sem musel preniesť na päťkrát, pochybujem, žeby Dymy mali silu ma sem vrátiť."
,,Ako dlho sem ostaneš?" opýtal sa Irian.
,,Neviem." pokrútil hlavou.
,,A kedy odchádzame my?" pozrel Irian na Asbjørna.
,,Orli by si mali oddýchnuť minimálne dva dni. Je to dlhá cesta. Pokiaľ poletíme k Moru, orly si majú kde oddýchnuť, no keď poletíme už k ostrovu, nie je šanca aby niekde pristáli. Musia vydržať letieť celý deň."
,,Nemyslíš, že by si mal ísť s nami? Čo ak ťa Dymy nebudú vedieť preniesť cez More a utopíš sa?" opýtal sa Irian.
,,Porozmýšľam," prikývol Nisse. Poriadne som si odpil z piva a zamyslel sa, kde sa tá Aurora chystala keď už ani Castianovi nič nepovedala.
KAMU SEDANG MEMBACA
Vojačka 2
Fantasi𝑉𝑎́𝑠̌ 𝑛𝑎𝑗ℎ𝑜𝑟𝑠̌𝑖 𝑛𝑒𝑝𝑟𝑖𝑎𝑡𝑒𝑙̌ 𝑛𝑖𝑒 𝑗𝑒 𝑡𝑜, 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑖 𝑐̌𝑜𝑚𝑢 𝑏𝑜𝑗𝑢𝑗𝑒𝑡𝑒, 𝑎𝑙𝑒 𝑣𝑎́𝑠̌ 𝑣𝑙𝑎𝑠𝑡𝑛𝑦́ 𝑠𝑡𝑟𝑎𝑐ℎ. ༒ 𝑁𝑎 𝑧𝑛𝑖𝑐̌𝑒𝑛𝑖𝑒 𝑚𝑜𝑛𝑠̌𝑡𝑟𝑎 𝑝𝑜𝑡𝑟𝑒𝑏𝑢𝑗𝑒𝑠̌ 𝑚𝑜𝑛𝑠̌𝑡𝑟𝑢𝑚 ༒ ,,Veríš jej?" ,,Ni...