Farrad skoro prišiel o prsty.
Motali sa okolo klietky a orla to už celkom štvalo, tak bleskovo natiahol zviazaný zobák k Farradovej ruke, ktorou sa opieral o klietku a cvakol špičkou zobáka. Hoci ho otvoril len kúsok, bolo tam dosť miesta na Farradove prsty.
Len tak-tak ho Xayah zdrapil za rameno a potiahol dozadu.
,,Vďaka," zachrčal Farrad a Xayah len prikývol. Vardan a Therron sa uškŕňali ako pribrzdení.
Čapla som si po čele.Oni chcú skrotiť orla, ktorý im dokáže odhryznúť prsty aj so zviazaným zobákom. Tak to ma podrž.
➳➳
,,Vôbec sa Emerson nebude pýtať čo ste robili, keď jeden z vás príde bez polovice ruky." pokrútila som ironicky hlavou, keď si posadali do kresiel.
,,Myslel som si, že to bude ľahšie," zamrmlal Farrad.
,,Možno by som mal nápad. Počkajte tu," povedal Dashiell a vstal. Vyšiel spod prístrešku, vložil si dva prsty do úst a hlasno zapískal.
,,Tak to ma zaujíma, čo chce spraviť," uškrnul sa Vardan a vzal si fľašu a nalial víno do kalichu.
Pozrel na mňa a natiahol ruku s fľašou nad môj kalich. Pokrútila som hlavou. Prikývol a nalial Xayahovi a položil fľašu na stôl.
O chvíľu sa z neba zniesla menšia dlova a pristála pred Dashiellom.
Vyskočil na ňu a už ich nebolo.➳➳
O niekoľko minút neďaleko klietky pristála dlova s Dashiellom a pred sebou mal niekoho preveseného. Wyren.
Dlova si ľahla, Dashiell zoskočil, zdrapil Wyrena za lano okolo hrude a rúk a potiahol ho k sebe. Otočili sa a Dashiell Iriana štopol, aby kráčal k nám, no ten sa stále otáčal na orla a orol naňho. Začal udierať do klietky a snažil sa zaškriekať. Praskalo mi srdce pri tom pohľade.
Irian mal okolo úst zelenú šatku a všelijako si ju snažil dať dole, no nešlo mu to a už vôbec nie bez rúk, ktoré mal zviazané pred sebou.
,,Kráčaj!" okríkol ho Dashiell a znova štopol. Irian bol k nemu bokom a keď doňho narazila Dashiellova ruka, potkol sa a zapotácal. Slabé nohy ho neudržali a spadol na bok do udupanej trávy.
Vardan sa uškrnul.
Chcela som na Dashiella niečo vyšteknúť, aby ho nechal na pokoji a normálne ho doviedol sem, no nemohla som. Už len to, že som bola pri ňom v stane bolo podozrivé, ak by som sa ho teraz zastala...
Dashiell ho zdrapil za rameno a vytiahol na nohy. Zase ho štopol k nám.
,,Nie je ti ľúto takého bezbranného tvora?" prehovorila som s úškľabkom. Všetci sa na mňa zahľadeli.
,,Malo by mi byť?" uchechtol sa Dashiell.
,,Mohol by si ho nechať normálne kráčať, nech si užíva pohľady tejto... kráľovskej rodiny," usmiala som sa a Vardan s Therronom sa zachechtali.
Dashiell chytil Iriana zozadu za krk, stisol zovretie a natočil mu hlavu tak, aby hľadel na nás.
,,Vidíš ich? Zapamätaj si ich tváre. Zapamätaj si naše tváre. Pretože my sme tí, ktorých tak dlho očakávalo toto zasrané, wyrenské kráľovstvo. Konečne urobíme poriadok," vravel mu do ucha. Tak hlasno to vravel, že ak mu nepraskol bubienok, tak rovno prišiel o sluh v obidvoch ušiach.
No Irian nehľadel na nás všetkých, hľadel na mňa. Hľadel mi do očí akoby sa snažil niečo zistiť a v tom skúmavom pohľade plávala drobná prosba.
,,Na kráľovnú sa takto nehľadí!" vyštekol Dashiell a stále zvierajúc mu krk ho štopol. Zapotácal sa a len tak-tak sa udržal na nohách. No aj tak sa nakoniec potkol sa a spadol na kolená.
Už bol pod prístreškom a kľačal medzi Xayahovým a Therronovým kreslom.
,,Dashiell," povedala som kľudne. Len sa uškrnul a postavil za Iriana.
,,Tvoj plán...?" pripomenul mu Therron.
,,Áno... je to jeho orol. Nejako ho cez neho donútime spolupracovať, nie?"
,,Moja otázka znie, ako?" opýtal sa Farrad.
,,Nejako." mykol plecami.
,,To nie je odpoved na "ako"." prekrútil oči Therron. Pozorne som ich sledovala.
,,Ak ho jeho orol má aspoň trochu rád a bude vidieť, že mu chceme ublížiť, poddá sa."
,,A len čo ho vypustíme z klietky, tak nás zabije? Nie. Nihoko život z nás nie je taký bezcenný, aby nás roztrhal nejaký orol." pokrútila som hlavou.
,,Tak budú nablízku dlovy a keď na nás zaútočí, roztrhajú ho."
,,Nie." zase som pokrútila hlavou. To som nemohla riskovať.
,,Tak ako ho chceme skrotiť?" rozhodil rukami.
,,Nejako, predsa." uškrnul sa Vardan.
,,Smiešne." hodil naňho znudený pohľad Dashiell.
,,Dáme si pravidlá. Toho orla vážne chcem, čiže mu nikto neublíži a nikto ho nebude zbytočne provokovať. Rozumieme si?"
,,A prečo ho vlastne potebuješ a Emerson ti to zakazuje?" opýtal sa Xayah a odpil si z kalichu.
,,Pretože sa chcem ísť pozrieť do Ronoru a k prieplavu. Skontrolovať, ako na tom je armáda, kedy a kde môžeme zaútočiť a orla budú viac-menej ignorovať, pretože to je len orol, no ak uvidia dlovu, namieria sa na nás stovky šípov a tým len tak neujdeme. A Emerson povedal, že na to už človeka má," objasnila som.
,,Chytil nejakého orlieho jazdca. Nemyslím tohto," povedal Vardan a bradou kývol na Iriana.
,,A jeho ide použiť ako špeha?" nadvihla som obočie.
,,Uhm," prikývol a z drevenej, vyrezávanej misky si vzal strapec hrozna.
,,A to si myslí, že ho neprezradí?"
,,Zrejme áno, závisí od toho život jeho ženy." mykol plecami Vardan a hodil si dva hrozienka do úst.
,,Pochybujem, že tá žena ešte žije," zamrmlal Dashiell a pokrútil hlavou.
Vyskočila som na nohy a vykročila.
,,Kam ideš?" opýtal sa Vardan.
,,Poď ma hodiť k Emersonovi," kývla som bradou. Nadvihol obočie, no postavil sa. Hrozno vzal so sebou a vykročil ku mne. Prešli sme okolo Iriana s Dashiellom a postavili sa medzi klietku a prístrešok.
Vardan dojedol hrozienko a hlasno zapískal.
,,Dashiell, odnes ho späť do jeho stanu," povedala som. Dashiell prikývol a vykročil aj s Irianom k jeho dlove, ktorá stála neďaleko.
Odniekiaľ sa ozýval dupot. Zamračila som sa a Vardan sa zase iba uškrnul.
Spomedzi stanov vybehla dlova, ešte menšia ako tá Dashiellova a utekala k nám. Vlnila sa a podskakovala.
Zastavila neďaleko nás a otočila sa bokom, aby sme mohli nasadnúť.
Dashiell vzlietol.
,,Nebola väčšia?" opýtala som sa, keď som sa vyškriabala do sedla.
,,Keď je menšia, lepšie sa jej motá táborom," povedal Vardan a vysadol za mňa. Cmukol a dlova sa zase odrazila a vystrelila do neba.➳➳
,,Ac yna... yna gallem ymosod yma." zaznel Emersonov hlas. Zastavila som s rukou natiahnutou k plachte.
,,Rydyn ni'n lladd dwarves yn hawdd. Gallem fod wedi eu gadael ddiwethaf," povedal... Castian. Prekrútila som oči a vošla do stanu.
Obaja sa na mňa ihneď otočili.
Stáli nad mapou, ktorá bola rozložená na stole pred nimi.
Castian sa mierne uklonil.
,,Emerson," oslovila som ho. Emerson pozrel na Castiana, ten jemne prikývol, uklonil sa a odišiel zo stanu.
,,Aurora?" oslovil ma, keď Castian opustil stan a jeho pach sa vzďaľoval.
,,Neveríš mi?" opýtala som sa a vošla hlbšie do stanu. Pár krokov od Emersona.
,,Prečo by som nemal?" nadvihol obočie.
,,Veríš Wyrenovi a mne nie." prekrížila som si ruky na hrudi.
,,O čom to hovoríš?" trochu sa zamračil.
,,Môj špeh mi povedal, že tvoj špeh je Wyren."
,,Kto je tvoj špeh?" zohol sa k mape a začal ju rolovať.
,,Môj špeh." sladko som sa usmiala.
,,Áno, môj špeh je Wyren." prikývol nakoniec.
,,Veríš Wyrenovi viac ako mne?" zahrala som prekvapenie.
,,Nie," uchechtol sa.
,,Ak by si mu neveril viac, určite by si ho nepoveril, aby bol tvojim špehom."
,,Mám poveriť teba ako svojho špeha?" zdvihol na mňa pohľad a potom ho sklonil k mape v rolke a začal okolo nej obviazávať kožený remienok.
,,Napríklad? Ale už som si to rozmyslela. Špehom budem akurát tak sama sebe."
,,Tak o čo tu ide?" opýtal sa a viazal uzlík.
,,O nič, len som chcela vedieť, ako to je s tvojimi ľudmi. Ako kráľovná by som to vedieť mohla..." mykla som plecami. Zamračil sa. Usmiala som sa naňho, spustila ruky k bokom a dala sa na odchod.
,,Ten Wyren je môj špeh preto, pretože ho ako jediného dokážem dostať do hradu," povedal odrazu. Zastavila som a zahľadela som sa naňho ponad rameno.
,,Ja nič nevravím," povedala som a vyšla von.
YOU ARE READING
Vojačka 2
Fantasy𝑉𝑎́𝑠̌ 𝑛𝑎𝑗ℎ𝑜𝑟𝑠̌𝑖 𝑛𝑒𝑝𝑟𝑖𝑎𝑡𝑒𝑙̌ 𝑛𝑖𝑒 𝑗𝑒 𝑡𝑜, 𝑝𝑟𝑜𝑡𝑖 𝑐̌𝑜𝑚𝑢 𝑏𝑜𝑗𝑢𝑗𝑒𝑡𝑒, 𝑎𝑙𝑒 𝑣𝑎́𝑠̌ 𝑣𝑙𝑎𝑠𝑡𝑛𝑦́ 𝑠𝑡𝑟𝑎𝑐ℎ. ༒ 𝑁𝑎 𝑧𝑛𝑖𝑐̌𝑒𝑛𝑖𝑒 𝑚𝑜𝑛𝑠̌𝑡𝑟𝑎 𝑝𝑜𝑡𝑟𝑒𝑏𝑢𝑗𝑒𝑠̌ 𝑚𝑜𝑛𝑠̌𝑡𝑟𝑢𝑚 ༒ ,,Veríš jej?" ,,Ni...