CXIII.

148 10 2
                                    

,,Takže... toto všetko Aurora?" opýtal som sa, akoby som ho ani predtým nepočúval.
,,Áno," znova prikývol.
,,Len preto, že nás chcela zachrániť urobila toto všetko?" nadvihol som obočie a Olek znova len prikývol.
,,Ako jej to napadlo? Vypustiť Marthaugfov?" opýtal sa známy hlas. Otočil som sa a pozrel ponad plece. Vo dverách stál Torsten a vedľa neho Asbjørn.
,,Možno jej niekto o nich nahovoril bludy." pozrel na mňa.
,,Ale kto?" opýtal som sa, akoby to mal jeden z nich vedieť.
Olek kývol bradou a dva dymy sa poskrúcali do stoličiek a Asbjørn s Torstenom si sadli.
,,Môžeš sa jej to opýtať keď príde." mykol plecami Olek. Oči sa mi zväčšili.
,,Príde...?"
,,Ak ju Marthaugfovia totálne nezblbnú, mala by." prikývol.
,,Kedy?"
,,Keď ju totálne nezblbnú a podarí sa jej nájsť to, čo treba aby ma vyslobodila," zopakoval.
,,Čiže je šanca, že príde."
,,Nie veľká, ale je."
,,Ako vieme pomôcť?" opýtal sa Asbjørn po chvíli.
,,Nijako." pokrútil hlavou.
,,Musí niečo byť..." začal Torsten.
,,Nemusí." zase pokrútil hlavou.
,,Tak čo máme robiť?"
,,Vy len ostaňte tu."
,,Čo?" nadvihol som obočie.
,,Nesmiete odtiaľto odísť."
,,Prečo?" zamračil sa Asbjørn.
,,Pretože ak chcete pomôcť, budete potrební neskôr, nie teraz. Teraz je všetko len na Aurore. Ak sa jej to pokazí, sme mŕtvi."
,,A čo musí nájsť? Možno by sme to vedeli nájsť rýchlejšie spolu," povedal som.
,,Aurora je kráľovná Marthaugfov. Má všetko pod prstom a všetko čo povie musí byť Marthaugfom sväté. Získa to sama pomocou svojej koruny."

Kráľovna Marthaugfov... Aurora...

,,Nechceš jej pomôcť?"
,,Rád by som jej pomohol, princ. No som tu uväznený a vy budete taktiež uväznení len čo opustíte môj ostrov."
,,Marthaugfovia sú tu?" opýtal sa Torsten.
,,Nie, ale čo myslíš, kto je Požehnaný? Po kom pôjdu ako besné psy len čo ho zacítia, hm?"
,,Z toho vyplýva, že keď je Požehnaný, dokáže ich zabiť." kývol na mňa Torsten.
,,Za prvé, nevie ovládať svoju moc. Za druhé, nemá mu kto pomôcť, za tretie ich kráľ je pekelne silný a za štvrté, ak sa naňho vrhnú dlovy a tie tisícky nesmrteľných vojakov..." pokrútil hlavou.
,,Marthaugfovia predsa nemôžu mať žiadnu moc." zamračil sa Asbjørn.
,,To nie, no pokiaľ majú dobrú čarodejnicu..." mykol plecami a vzdychol.
,,Kto je ich kráľ?" opýtal sa Torsten zamyslene.
,,Emerson." Olek hodil očkom po Asbjørnovi. Ten mierne zbledol.
,,Emerson?" opýtal sa Torsten akoby nepočul.
,,Áno,"
,,Aurora sa vydala za Emersona?" zamrmlal Asbjørn a hľadel ako omráčený do čierneho stola, za ktorým sme sedeli.
,,Áno," prikývol znovu Olek.
,,Ak má Emerson ešte aj nejakú moc.. kto nás zachráni? My? Wyreni možno stačili proti Vargovi, no proti Emersonovi nebudú stačiť ani Wyreni s Lovynnmi. Je to diabol v marthaugfskom tele ešte po boku s tvojou sestrou. Nič v zlom, princ," pokrútil hlavou Torsten a rukami si pošúchal tvár.
,,Budeme musieť stačiť my traja."
,,Kto "my traja"?" opýtal sa Asbjørn.
,,Ja, Aurora, Alessandro."
,,A čo Nisse?" opýtal som sa po chvíli.
,,Nisse je možno Dym... no nie je taký mocný aby mohol bojovať. Je to skôr... špeh."
,,A Aurora je taká mocná?" nadvihol obočie Torsten.
,,Je. Do nej som vložil skoro všetko čo som mal ja."
,,Prečo?" opýtal som sa.
,,Možno som vedel, že sa to raz bude hodiť. A aj tak, načo je mne toľko moci? Už som ju nezvládal a vždy sa mi obnovuje. Moja studňa sa naplní do pár minút keď ma Aurora vyslobodí. Teraz mám zrniečko, ktoré sa vo mne zrodilo za niekoľko mesiacov."
,,Prečo je Nisse slabý?" zamrmlal Torsten.
,,Videl si ho niekedy niekoho zabiť? Holými rukami alebo dymom?"
,,Nie..."
,,A vieš prečo? Pretože on zabíjať nechce, nepáči sa mu to. Preto ma málo Dymu, aby to v ňom raz nevybuchlo ak to nebude používať. Má toľko, aby sa vedel o seba postarať a aby to vedel spotrebovať."
,,A to chceme zničiť Marthaugfov len my traja?" opýtal som sa po chvíli.
,,Samozrejme, že budeme potrebovať pomoc všetkých armád." prikývol.
,,Ešte tu sú Duchovia." pripomenul som mu.
,,Tých Aurora zničí jedným výdychom."
,,Na čo čaká?" opýtal sa Torsten. Zamračil som sa naňho.
,,Ak by odišla, možno by si to nevšimli. No ak by použila dym a vrátila sa do tábora, bolo by divné, že odišla a prišla vyšťavená na smrť s dymovým zápachom, nie? A v tábore vybuchnúť nemôže, sama proti Emersonovi nemá šancu. Ako si povedal, je to diabol v marthaugfskom tele."

Vojačka 2Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz