Aku menghempas pintu bilik dengan kuat. Biar Aizul dengar. Perasaan marah padanya masih belum hilang walaupun dia telah membelanjakan wang yang banyak untuk aku. Dia beli mcd, baju, tudung, kasut. Dan aku? Tak terima semua barang2 tu kecuali mcd. Favourite tu. Mana boleh tolak huh.
"Adik, abang minta maaf. Kalau abang tak ajak Edjaz tu mesti tak jadi macam ni kan?"
Aku dengar suara Aizul di luar bilik. Aku ambil bantal itik lalu memeluknya erat. Walaupun hal tadi tu takdelah teruk mana, tapi entah kenapa aku rasa broken sangat. Hati mudah koyak aku ni. Sensitif!
Sebenarnya aku lebih marah kepada Edjaz, bukan Aizul. Tapi Aizul pun sama jela!
Ego aku mula menggunung. Malas nak fikir, aku terus tidur.
Aku tersedar apabila terasa rambutku dibelai. Mata dicelik. Mata tepat memandang ke arah seorang wanita yang ralit mengusap rambutku.
Mama?
Aku terus bangun dari pembaringan.
"Mama ganggu adik ke?" Soal mama dengan wajah bersalah. Pantas aku menggeleng.
Aku pandang jam di dinding. Pukul 6 petang. Fuhh lama jugak aku tidur. Dari pukul 4:30 tadi.
"Adik marahkan abang Aizul ya?"
Aku diam. Tak tahu nak jawab ya atau tak. Kalau jawab ya nanti banyak soal pulak. Kalau jawab tak, menipu pulak. Errr
"Maafkan la abang. Kesian dia. Dari tadi tunggu adik bukak pintu bilik"
Aku tersentak. Benarkah? Tapi macam mana mama boleh masuk ni?
Ok. Kunci pendua.
Aku hanya diam. Takde mood.
"Pergi mandi. Nanti turun bawah ya" Aku hanya mengangguk. Mama mencium dahiku sebelum melangkah keluar dari bilik.
Aku termenung seketika.
Kenapa aku ni? Sebelum ni tak pernah pulak broken sampai macam ni. Mungkin sebab aku fobia dengan kisah lama? Hm..
Telefon di atas meja kecil aku capai. Dan aku dapat chat dari seseorang melalui whatsapp. Siapa ni? Terus aku baca chat itu.
*I'm sorry. Janji tak buat lagi :(
-Your crush🌹-Aku tersenyum. Edjaz ke? Aku membiarkan chat itu. Nak save number dia dulu. Setelah itu, aku membalas chatnya.
*It's okay. Saya minta maaf sebab emo sangat tadi😞
Aku menunggu dengan sabar.
*Takpe. Saya faham emosi perempuan. Btw jangan marah Aizul. Kesian dia
Aku merenung lama chat itu. Melampau sangatkah aku? Kenapa aku boleh bersikap macam ni dengan abang aku sendiri? Terbit rasa bersalah pada Aizul.
Aku membiarkan chat Edjaz. Tuala dicapai. Masa untuk mandi!
*********
Aku terjenguk2 di tangga. Mencari kelibat Aizul.
Aik? Mana dia? Selalunya petang2 macam ni dia tengok tv dekat ruang tamu.
"Bah!"
"Eh mak kau anak ayam!"
"Hahahahaha!"
Aku mengucap panjang. Tak guna punya abang. Suka bagi terkejut aku!
Aku mencebik pada Aizul. Dia masih tak henti ketawa sambil pegang perut. Ha kelakar sangat lah tu!
"Abang, jangan buat macam tu lagi!" Aku mula memberi amaran. Dan Aizul pula sudah berhenti ketawa. Dia mengangkat kedua2 tangannya tanda surrender.
YOU ARE READING
The One [C]
Romance[Start - 21/11/2019] [End - 23/12/2019] Crush? Semua orang ada crush. Tapi tak semua crush mampu dimiliki melainkan ada usaha untuk dapatkannya🌹 -Hanya kau, si pemilik hati❤-