Aku berlari sekuat mungkin. Sambil2 itu aku menoleh ke belakang.
Tak guna. Haikal masih mengejarku.
Sedang aku ralit pandang Haikal, tubuh aku berlanggar kuat dengan seorang lelaki yang jauh lebih tinggi dari aku.
Aku jatuh terduduk di hadapannya. Dia masih berdiri statik di hadapanku. Gila ah mamat ni. Dia pakai tenaga apa doo sampai boleh jadi kuat macam ni. Sikit pun dia tak mengenjak.
Aku seram bila tengok muka dia. Sumpah weh. Muka dia...arghh!!! Scary gila nak mati. Macam patung hidup pun ada. Tambah lagi dengan rambutnya yang berwarna kelabu gelap. Huh dye jugak mamat ni. Boleh tak pengetua kenakan hukuman kepada pelajar yang dye rambut? Sakit mata aku memandang.
Haikal berhenti berlari. Kedudukan aku memisahkan antara Haikal dengan lelaki di hadapanku ini.
Haikal sengetkan kepala dia lalu dia tersenyum.
"Hai Cobra. Finally kau muncul"
Aku tersentak. Cobra? Ular tedung?
Gulp....
Lelaki yang dipanggil Cobra itu masih diam membatu. Mamat ni hidup ke tak? Macam patung cendana je aku tengok. Kulit pun pucat semacam je. Macam takde darah. Ke dia mayat hidup? Err jangan cakap 'Ya'. Aku menjerit kang.
Entah kenapa aku boleh mengesot menghampiri si Cobra tu. Eee Comel duduk dekat dengan ular tedung.
"Comel, are you okay?" Zack yang baru muncul terus mendapatkan ku. Rakan2 nya yang lain terkejut melihat kehadiranku.
Zack membantu aku untuk berdiri.
"Buat apa dekat sini? Tahu tak bangunan ni pengetua bina khas untuk budak lelaki je? And bangunan ni untuk kegunaan tertentu je. You tak boleh suka2 datang sini" Zack berbisik dengan nada tegas.
Aku telan air liur.
Yeke?
Em mana la aku tahu. Aku pun baru pindah tahun ni. Kawan2 aku pun tak cakap apa2 pasal bangunan ni. Maybe tak penting bagi mereka.
"Saya lari dari Haikal sewel ni. Dia kejar saya" Balasku dalam nada berbisik.
Zack angguk faham. Begitu rupanya.
"Kau nak apa dari dia Haikal? Tolong la. Jangan ganggu dia dengan Edjaz. Ramai lagi perempuan cun dekat sekolah ni. Why mesti dia?" Zack tampil ke hadapan.
Aku pula diam menikus di sebelah ular tedung. Faham kan siapa ular tedung tu? Ni. Lelaki pucat sebelah aku ni. Dia merenung jauh ke hadapan. Macam kena rasuk pun ada. Aduh seram ah mamat ni. Aura dia buatkan bulu roma aku meremang. Aku nak lari tapi aku tak tahu jalan keluar dari bangunan besar ni. Tula, masuk reti. Keluar tak reti. Padan muka kau Comel.
"Aku memang nak dia dah lama dah Zack. Kebetulan, kawan aku, Maisara minat Edjaz. So...."
Aku tersentak. Haikal kawan Maisara? Oh naa.......
Zack berdecit.
"Cobra, kau settle"
Zack tarik tangan aku namun aku masih berdiri statik. Aku ternganga luas melihat Cobra yang mula tayang taring dia.
Gila wehh gigi dia. Tajam siottt!
First time aku nampak taring setajam dia. Taring betul ke tu? Nampak macam ya.
Dan baru aku tahu kenapa orang panggil dia Cobra. Sebab gigi dia. Tadi aku nampak dia jilat gigi dia. And lidah dia panjang beb. Macam ular. Sungguh luar biasa. No wonder orang gelar dia Cobra. Sebijik macam ular tedung.
YOU ARE READING
The One [C]
Romance[Start - 21/11/2019] [End - 23/12/2019] Crush? Semua orang ada crush. Tapi tak semua crush mampu dimiliki melainkan ada usaha untuk dapatkannya🌹 -Hanya kau, si pemilik hati❤-