Tepat jam 10:30 malam kami tiba di hospital Kuala Lumpur. Aku pula terjenguk2 di tingkap. Kot2 la ada mamat misteri tu.
"Adik duduk sini diam2. Tunggu sampai abang sampai. Faham? Kunci pintu"
Aku hanya mengangguk. Sengaja Aizul parking kereta di kawasan terbuka. Orang asyik lalu lalang dekat sini. Pakguard pun ramai. Sebenarnya aku yang saja gedik nak ikut dia. Nak duduk rumah sorang2 memang tak laa. Parents aku dah ke Dubai ada kerja. Abang Aizat pula tak balik rumah. Busy kan budak U ni.
Aku hanya memerhati tubuh Aizul yang sudah mula menjauh. Lama kelamaan, kelibatnya hilang dari pandangan.
Cepat2 aku kunci pintu. Cuak la pulak. Dah la cermin kereta ni bukan yang jenis tinted. Orang boleh nampak aku dari luar. Aku menurunkan kerusi. Duduk diam2.
Tiba2 telefon aku berdering. Aku tengok skrin.
Edjaz?
Dia buat video call? Nak apa malam2 ni?
Aku terus jawab panggilan itu.
Terpampang wajah dia yang aww...kacaknya dia pakai t-shirt putih. Mesti baju tidur dia ni.
"Ye ada apa encik Edjaz?" Soalku bersama senyuman. Segan pulak aku video call dengan dia. Tak boleh buat gedik2. Kalau call biasa je boleh la aku nak gigit bantal ke, guling2 atas katil ke.
"Aizul dah masuk dalam?" Soalnya dengan suara serak basah. Sambil2 itu dia bermain dengan rambutnya.
Aik? Mana dia tahu? Hm ni mesti Aizul yang bagitahu ni.
"Dah. Tinggal saya sorang je ni dalam kereta" Aduku lalu mencebik.
Euw Comel. Dia tu hanya crush kau okay. Bukan boyfriend kau lagi. Tak payah nak mengadu sangat!
Aku yang baru tersedar cepat2 sorok muka. Malu weh!
Edjaz tersenyum menampakkan giginya yang kemas tersusun. Ni kalau Zack senyum mesti nampak braces merah dia. Alahai Zack. Dia tengah buat apa ya sekarang?
"Tunggu jap" Edjaz terus end call.
Aku terkebil2. Skrin dipandang lama. Dia pergi mana?
Ada hal la tu. Telefon aku simpan semula dalam beg. Otak masih terbayangkan Edjaz. Kenapa dia video call dengan aku? Call biasa je kan boleh? Atau mesej ke. Risau sangatkah dia dekat aku? Tapi takkan la. Dia bukannya suka aku pun.
Aku mengeluh pendek.
Sedang aku sibuk memerhati kawasan hospital, tiba2 ada seseorang berdiri di tepi kereta dengan hoodie hitam. Atau lebih tepat di sebelah aku!
Aku terkejut. Ya Allah siapa dia ni?
Dia ketuk cermin kereta dengan perlahan.
Nak bukak ke tak?
Aku tanpa berfikir panjang, terus buka kunci. Pintu dibuka sedikit dan...
Aku baru teringatkan seseorang.
Lelaki misteri.
Allah!
Badan aku menggigil. Kenapa aku boleh bukak pintu ni tanpa berfikir dulu!
Aku ingin tarik semula pintu itu namun gerangan itu pantas membuka pintu dengan luas.
"Pergi! Jangan kacau saya!" Aku mula menjerit sambil cuba menolak tubuhnya.
Ya Allah selamatkan lah aku...
"Comel, ini saya la"
Aku berhenti memukulnya. Mata aku tercelik. Lelaki itu menurunkan hoodie di kepala dan...
YOU ARE READING
The One [C]
Romance[Start - 21/11/2019] [End - 23/12/2019] Crush? Semua orang ada crush. Tapi tak semua crush mampu dimiliki melainkan ada usaha untuk dapatkannya🌹 -Hanya kau, si pemilik hati❤-