Bab 47 - Mia with someone

1.3K 88 8
                                    

  "Go baby go!!!" Zana menjerit kuat sambil menepuk-nepuk tangannya. Aku dengan Mia ternganga. Khusyuk tengok Zack yang sedang bergelut dengan pihak lawannya. Aku seram tengok dia jatuh tadi. Tergeser atas rumput. Mesti ada luka dekat mana2.

Zack mencampak bola ragbi itu pada seseorang.

Aizul!

"Abanggg!" Giliran aku pula menjerit. Aizul berlari membawa bola. Lari punya lari dan....

Pap!

Bola itu selamat  mencium penjuru kon.

Yeayy!!! Caiyaa lahh captain.

Aku, Zana dengan Mia sudah bersorak kuat. Ash pula hanya tepuk tangan dengan muka tak rela. Aku yang paksa dia suruh buat macam tu.

Aizul yang sudah tersembam atas rumput itu pantas berdiri. Bola ragbi dipegang di tangan kiri. Rambutnya dikibas2 sebelum diraup ke belakang menggunakan tangan kanannya. Uhh hotnya abang guee.

Wisel dibunyikan. Masa untuk berehat.

Mereka semua berjalan bergerak ke tepi padang.

"Nak pergi ke?" Soal Mia. Aku menggeleng. Taknak duduk dekat2. Busuk!

Dan aku perasan Mia kerap2 senyum dekat seseorang. Yang pasti di antara jejaka2 yang sedang duduk berkelompok tu. Dari tadi lagi dia asyik berbalas senyuman dengan seseorang.

Siapa eh? Kena siasat ni!

"Ehem Mia, kau ada crush ke?" Soalku pada gadis ayu di sebelahku ini. Mia tersentak. Haa ada la tu!

"Baik kau bagitahu aku. Sebelum ni aku selalu bagitahu rahsia aku kan? Banyak pulak tu!" Aku berbisik dengan nada keras.

Mia sudah telan air liur. Matanya beralih pada seseorang. Lambat2 bibirnya mengukir senyuman.

Aku pandang ke arah lelaki yang turut tersenyum ke arah Mia. Mataku membuntang.

WHAT?!!!

**********

*Flashback*

  Mia berjalan sendirian di sekitar aeon. Sebenarnya tadi Comel ada ajaknya keluar sekali. Tapi dia menolak sebab ada Edjaz, Zana dengan Zack. Dia taknak mengganggu. Lagipun dia lonely huhuhu.

Setelah puas berjalan, dia duduk di bangku di luar aeon. Nak call grab.

Aduhh time ni la line nak jadi siput. Tadi kau taknak jadi siput!

Mia mula membebel dalam hati. Dia membentak geram. Tangannya memasukkan iphone ke dalam beg dengan kasar sehingga tangannya terkena paku yang berhampiran dengan bangku.

"Aww!" Dia terjerit kuat. Mata dia membulat memandang lengannya yang melekat pada paku itu. Sakit wei!

"Cik, okay ke ni?" Soal seseorang.

Mia mendongak.

Seorang lelaki yang memakai kemeja jeans bertanya. Mia terdiam. Senior aku...

"Lah Mia rupanya" Ujar lelaki itu sambil tanggalkan rayban.

Mia menunduk. Bibirnya diketap. Cuba kawal suara dari terkeluar. Kalau takde orang dekat sini dah lama dia menjerit. Sakit wei!

"Eh tangan Mia berdarah ni...Ya Allah" Lelaki itu cepat2 membantu menarik tangan Mia dari terus melekat dekat paku itu.

"Awak, sakitt" Mia mula menangis.

"Shh Mia tahan sikit. Abang tarik slow2"

Mia tanpa segan silu meletakkan kepalanya di bahu lelaki yang sedang membongkok itu. Kedudukan mereka tersangatlah rapat. Mia menangis di bahu lelaki itu. Sakitt.

The One [C]Where stories live. Discover now