Cepat sangat masa berlalu. Hari ni Reno dah kena balik Jepun memandangkan tugasnya dengan pihak polis dah selesai. Nasib dia orang luar. Kalau orang Malaysia, jenuh nak menjawab dengan polis tu.
Aku mengikuti Nazril untuk hantar Reno dengan Shino ke airport. Tiba2 hati ni rasa sedih.
"Girl, are you okay?" Soal Reno. Mungkin dia perasan air muka aku yang keruh.
Aku hanya membalas dengan senyuman tawar. Entah la. Sikap peramah Reno buatkan aku rasa macam dah kenal lama dengan dia. Dan berat hati nak lepaskan dia pergi. Aku dah anggap dia macam abang aku.
"You, take care tau" Pesan Mia pada Reno. Reno membongkokkan badannya. Tangannya ditongkat pada lutut.
"I will. And you, be a good girl Mia" Pesan Reno bersama senyuman manis. Mata kanannya dikenyit pada Mia.
Mia sudah membahang. Sah minah ni dah jatuh hati dengan Reno. Puih.
Reno tegakkan semula badannya apabila Shino, Aizul dengan Nazril menghampirinya.
"Watashitachi wa ikanakereba narimasen (kita kena pergi)" Ujar Shino.
Reno angguk sekali sebelum kalih pandang aku dengan yang lain.
"I pergi dulu" Katanya.
Aku gigit bibir. Tahan comel. Jangan menangis dekat sini. Ingat, Reno tu model. Banyak negara dia boleh pergi termasuk Malaysia. Mungkin dia akan datang sini semula untuk kerja. Cuma tak tahu bila.
"Take care" Kata Nazril sambil peluk tubuh Reno erat. Reno hanya senyum. Kini giliran Aizul pula peluk tubuhnya. Dia memberi pesanan yang sama seperti Nazril tadi.
Reno dengan Shino menunduk sedikit sebelum melambai ke arah kami. Aku membalas lambaian mereka bersama air mata. Aizul di sebelah cepat2 peluk bahu aku. Eih susahnya dapat adik cengeng ni.
Aku berdiri di tepi kaca tingkap. JAL (Japanese Airlines) mula bergerak secara perlahan2. Lama kelamaan, flight itu mula berlepas. Terawang2 di udara akibat angin yang kuat.
Bye Reno.....
*********
"Bagi laa balik!" Aku cuba mendapatkan telefon yang dipegang kemas oleh Edjaz. Mama tengok dia ni!
"Awak tahu tak bahaya main fon dekat kawasan terbuka macam ni. Kalau kena ragut ke kena rompak ke, siapa yang susah? Awak jugak yang susah"
Aku mencebik. Membebel je kerja dia ni.
"Tapi saya tak peduli pun kalau awak susah sebab ni bukan barang saya. Nah. Ambik balik" Dengan selambanya Edjaz campak telefon itu ke arah aku. Kelam kabut aku menyambutnya.
Aku pandang dia tajam. Dia ni kan!
Aizul di belakang hanya mampu geleng kepala. Apa jenis couple la diorang ni. Kejap gaduh kejap jadi kucing. Haih..
Sebenarnya rancangan kami nak ke sunway pyramid ni last minute. Memandangkan Aizul nak keluar dengan kak Fina jadi aku ajak Edjaz sekali. Tapi entah kenapa aku rasa menyesal pulak ajak dia.
Mia?
Aku dah hantar dia balik. Dia tergedik2 nak ikut tadi masa nak hantar Reno. Tapi bila aku ajak pergi sunway pyramid dia tak nak ikut. Katanya malas. Eleh pergi ke airport tu rajin pulak.
"Awak, nak tu!" Aku tarik baju Edjaz sambil tunjuk ke arah sebuah mesin anak patung. Geramnya tengok patung yang warna pink dalam mesin tu. Nampak gebu!
Edjaz senyum manis.
"Tak boleh"
Terus dia kembali melangkah dengan wajah selamba. Dia pura2 tak nampak aku.
AKU LA DIA NI!
Fuhhh sabar Comel. Aku tarik nafas sedalam mungkin. Chill okay. Cuba jadi macam Zana. Sentiasa tabah. Bisik akal.
Aku cuba bersabar sekarang. Tapi masalahnya si Edjaz dah menipiskan kesabaran aku!
"Kutuk saya la tu" Edjaz berkata tanpa menoleh ke arahku.
Ehh dia dengar ke aku cakap dalam hati? Hebat betul.
"Nah"
Aku terdiam saat Edjaz menghulurkan 1 kotak cincin padaku.
What...dia bagi aku cincin? Oh tidak...
"Nak ke tak? Kalau taknak, saya nak buang" Edjaz berura2 ke tong sampah namun pantas aku menghalang. Gila taknak. Mestilah nak!
Aku sudah tersenyum sampai ke telinga. Kotak cincin itu aku ambil dengan hati yang berbunga. Tak sabar nak pakai!
Edjaz pula kembali berjalan tanpa menghiraukan aku.
Aku buka kotak cincin itu dan...
"EDJAZZZ!!!!!"
Kelam kabut aku baling kotak cincin itu dalam tong sampah.
Bodoh. Dia letak lipas mati weiii dalam tu!!!
Arghhhh tak gunaaa kau Edjaz!!!
Edjaz yang dengar hanya tersengih.
"Saya nak buang tadi awak tak bagi. Suka kot dengan isi dalam kotak tu" Kata Edjaz selamba.
Aku ketap bibir dengan geram. Tanganku dikepal erat.
Ya Allah sungguh aku panas hati dengan dia nii!
Aizul dengan kak Fina sudah sakit perut ketawakan aku. Dasar!
YOU ARE READING
The One [C]
Romance[Start - 21/11/2019] [End - 23/12/2019] Crush? Semua orang ada crush. Tapi tak semua crush mampu dimiliki melainkan ada usaha untuk dapatkannya🌹 -Hanya kau, si pemilik hati❤-