Special Edition (6) KING - I

1.7K 68 8
                                    

Hye guys, ingat lagi King? Kalau tak ingat meh author desc sikit pasal dia.

King atau nama sebenar dia Raja Fahim Zuffairie. Dia ni ketua kelab sukan, ketua kelab bola tampar serta ketua kelas 5C. Pangkat KETUA tu membuatkan rakan2 dia gelar dia King. Lagi satu, nama dia kan Raja. So memang sesuai sangat gelaran King untuk dia.

Author cerita sikit eh pasal King ni sebab ada orang request nak dia. So author buat je. Hope korang enjoy🙈

King melangkah keluar dari tandas. Time2 macam ni pun ramai orang. Jenuh dia cari tandas tadi. Tandas dalam gym rosak jadi dia terpaksa pergi tandas awam yang berdekat dengan gym itu.

Dia betulkan jersi adidas yang tersarung kemas pada tubuh. Sedang dia sibuk betulkan baju itu, dia terdengar esakan perempuan di belakang dinding tandas.

Bulu romanya menegak. Alamak. Siapa pulak yang menangis malam buta ni? Ada jugak eh hantu datang gym? Hebat betul.

King tersepit. Nak pergi tengok ke tak?

Ah pergi jela King. Kau tu anak jantan kot. Takde guna kau workout dekat gym ni tapi pengecut.

King tarik nafas sebelum melangkah ke arah gadis di belakang dinding itu. Bismillahirahmanirahim......

King intai di sebalik dinding itu. Dia nampak seorang gadis bertudung hitam duduk peluk lutut sambil menangis. Huishh hantu ke ni?! Tapi takkan hantu pakai tudung? Eish syaitan boleh menyamar jadi manusia la Raja. Bengap betul kau ni. Kutuk hatinya.

King berzikir dalam hati. Kuatkan semangat kau Raja!

"Err cik?" Tegurnya sambil sentuh bahu gadis itu.

Gadis itu berhenti menangis. Perlahan-lahan gadis itu angkat muka memandang King. King pula sudah mengundur ke belakang sambil telan air liur.

Gadis itu memandang sepi wajah King sebelum pandang tempat lain. Air matanya tidak berhenti mengalir.

King kembali menghampiri gadis itu. "Err cik? Kenapa duduk sini? Kalau cik nak menangis sekalipun, pergi la tempat lain. Sini bahaya" Ujar King lembut.

Gadis itu kesat air mata lalu berdiri sambil betulkan bajunya yang sedikit berdebu.

"Saya takde hala tuju awak. Saya tak tahu nak pergi mana" Adu gadis itu sambil menunduk.

King garu kepala. Budak ni sesat ke? Atau dibuang keluarga? Takkan la. Sanggup keluarga dia buang anak secantik ini? Uhh sempat lagi kau King. Author cantas teruna kau nanti merana hidup kau karang.

"Erm tunggu kejap ya" King keluarkan iphone dari poket lalu dia menelefon rakannya.

"Haa Baim, aku balik dulu au. Ada hal ah. Esok kita jumpa dekat sekolah. Bye" Terus dia matikan talian.

"Awak ikut saya" King tarik tangan gadis kecil itu. Gadis itu hanya akur. Dia betul2 tak tahu nak minta tolong siapa lagi dah. Mungkin lelaki tegap depannya ini boleh bantu dia? Mungkin laa....

Mereka tiba di sebuah audi RS5 warna biru cerah. Gadis itu pula kelam kabut melepaskan diri dari genggaman King.

"Eh nak pergi mana?"

"Sa...saya takut"

"Tak. Jangan takut. Saya takkan apa2 kan awak. Saya janji" Pujuk King.

Lama gadis itu mendiamkan diri sebelum akur dengan kata2 King. King tersenyum. Good girl.

"Nama awak siapa?" Soal King.

"Sasha"

"Ouh Shasha. Nama saya Raja Fahim Zuffairie. Ikut la awak nak panggil apa pun"

Sasha angguk sekali.

Hand brek ditarik. Enjin dimatikan. Alhamdulillah. Selamat sampai rumah.

"Jom" Ajak King. Sasha keluar dengan takut2 dari kereta mahal itu.

"You? Awal balik?" Soal seorang gadis yang berpakaian agak sexy di pintu. Dia hanya kenakan singlet nipis serta seluar jeans pendek paras paha. Gadis itu menggosok-gosok matanya. Nampak gaya macam baru bangun tidur.

"Ni. I terjumpa dia" Balas King sambil jeling Sasha di sebelah.

"Hai. I'm Raja Ayana. Just call me Ayana. I twin Raja" Terang gadis itu.

Sasha angguk. Ooo kembar Raja. Patutla muka nak dekat sama.

"You boleh bagi baju you dekat dia? I jumpa dia sehelai sepinggang je ni" Kata King sebelum melangkah masuk ke dalam rumah.

"Sure. Come" Pamit Ayana. Sasha melangkah masuk sambil memerhati sekeliling rumah yang dipenuhi dengan hiasan emas. Kaya gila Raja ni. Family dia kerja apa?

Ayana bawa Sasha ke biliknya. "Ni baju2 I. You pilih la nak yang mana. Nanti lepas mandi, turun bawah eh? Kita makan" Kata Ayana.

Sasha hanya senyum kekok. Tak tahu nak cakap apa. Bibirnya terkunci dari tadi lagi. Tanpa buang masa, dia terus ambil pakaian2 Ayana lalu masuk ke dalam tandas.

************

"Okay. Awak cerita dari A-Z" Ujar King sambil tongkat dagu depan Sasha.

Sasha tarik nafas.

"Saya anak tunggal. Mak ayah saya dah meninggal dunia. Saya tak tahu nak pergi mana. Saudara mara saya pula tak ambil berat pasal keluarga saya" Terang gadis itu.

Raja tergamam. Sungguh berat dugaan gadis itu.

"Rumah dekat mana?" Soal Ayana.

"Dekat area sini jugak. Tapi saya dah kena halau dengan tuan rumah sebab tak bayar duit sewa rumah" Balas Sasha lalu menunduk.

"Umur you berapa?"

"17 tahun"

"Lah sama la kita" Kata Ayana teruja. Sasha hanya senyum sikit. Hatinya berasa sebak. Dia rasa betul2 kehilangan. Dalam usia muda macam ni dah hidup sebatang kara. Dah la dia perempuan.

"Takpa Sha. Awak tinggal je dekat sana. Nanti parents saya balik dari Perth saya bagitau diorang" Kata King.

"Terima kasih Raja, Ayana" Ucap Sasha bersama air mata. Ayana tersenyum lalu segera mengesat air mata Sasha. Kesian gadis ini. Macam mana la masa depan dia nanti. Tidak bersekolah, hidup sebatang kara. Allahu....

The One [C]Where stories live. Discover now