Hoofdstuk 32: Geoliede machine

374 30 89
                                    

Feline

We vochten ons een weg naar het kasteel. Ik raakte slaags met een soldaat met diepe, zwarte ogen. Geen donkere ogen zoals een demon het betaamde, maar een oneindige leegte zoals de soldaten die eerder al aan Katherine's zijde hadden gevochten. Terwijl ik met de vrouw vocht, voelde ik aan alles dat ze werd gevoed door Katherine's duisternis. Haar bewegingen waren sneller. Ze dwong mij een paar passen terug terwijl ze met twee scherpe, kleine messen uithaalde. Haar expressie was levenloos en ze vocht door alsof ze een oneindig uithoudingsvermogen had. 

Ik klemde mijn kaken op elkaar en probeerde haar links van mij te krijgen, aangezien dat mijn beste kant was. Ze leek alles te doorzien, alsof ze mijn gedachten kon lezen, en bleef als een geoliede machine uithalen. Haar messen glommen. Een ondefinieerbare, geurloze vloeistof droop er vanaf. Ongetwijfeld gif, iets waar Katherine niet onbekend mee was. 

Opeens vloog er een pijl door de lucht die zich recht in de keel van de soldaat boorde. De vrouw zakte meteen naar de grond. Haar messen kletterden op de vochtige stenen.

Met een ruk draaide ik mij om, alleen maar om te zien dat Ashlynn nog een pijl afschoot. En nog een. En nog een. Toen ook de vierde pijl een soldaat fataal werd, liet Ashlynn haar boog met een tevreden grijns zakken. Ik had haar nog nooit een boog zien hanteren. Ik wist dat ze razendsnel was met een zwaard of een stel messen, maar de precisie waarmee ze haar pijlen had geschoten was ongekend. 

'Haviksoog,' zei Calum die mij passeerde. Hij veegde zijn bloedneus af aan de rug van zijn hand. 

Met een opgetrokken wenkbrauw voegde ik mij bij hem. 'Sorry, wat?' 

Hij keek mij aan en ik zag dat zijn neus een beetje scheef stond. Hij had ongetwijfeld een rake klap geïncasseerd van een soldaat. Of van Katana. 'Ashlynn. Het is haar speciale kracht. Ze kan haar zintuigen en reflexen verscherpen, maar het kost haar veel energie.' 

Mijn mond viel zowaar een stukje open. Ik wierp een blik over mijn schouder om Ashlynn de pijlen uit haar slachtoffers te zien trekken. Kieran bleef bij haar in de buurt. De wederhelftband had haar gave waarschijnlijk versterkt en met de aanraking van Kieran kon ze die zelfs door de onderdrukkende magie heen gebruiken. Na al die tijd had ik mij nooit afgevraagd wat haar kracht was, noch had ik mij afgevraagd waarom ze zo'n meesterlijke aanvaller was. 

Calum gaf een ruk aan mijn arm en trok me achter zich, waardoor ik maar net een werpmes wist te ontwijken. 

'Het is nog steeds oorlog, Feline,' snauwde Calum, die zich op de volgende soldaat wierp. 

Katana schoot als een wervelwind langs mij op. Ze stelde zich defensief op terwijl ze contact hield met Calum. Het leek alsof ze zichzelf aan het opladen was en het bleek dat ik er niet ver naast zat toen ze zich met een ruk op een andere soldaat wierp. Haar lippen bewogen en toen ze de man losliet zag ik dat deze zich op een medesoldaat stortte alvorens zichzelf van het leven te beroven. Katana's manipulatie.

Ik zocht mijn eigen wederhelft. Jurian had mij niet nodig om te vechten als de wolf die hij was. Hij had zijn amulet die hem ondersteunde en de barrière op afstand hield.

En toen realiseerde ik mij dat ik dat ook had. De maanden van onderdrukking hadden mij laten wennen aan het ontbreken van mijn vuur. De barrière had op een dusdanige manier op mij gedrukt, dat ik de sluimerende, zeurende vlam had onderdrukt. Maar toen ik het nachtvuur van Elin voelde branden, voelde ik ook mijn eigen vuur reageren.

Dus liet ik mijn vuur los. Ik liet haar sluimeren langs mijn handen, liet haar zelf een doelwit vinden voordat ik haar liet ontbrandden. 

Er is één ding wat je moet weten over vuur. Vuur start klein. Vuur gaat dood zonder zuurstof, maar voed je het met zuurstof, dan voed je het vuur. Hoe meer zuurstof je aan het vuur geeft, hoe groter het wordt. Als je dat snapt, dan weet je ook dat wanneer je vuur in een kleine ruimte stopt en het onderdrukt, maar nog net in leven houdt, het explodeert wanneer de muren rondom dat vuur verbrijzelen. 

The Chosen Ones [NL]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu