Bruiloft voorbereidingen

1.7K 49 6
                                    

Een paar weken gaan voorbij en de voorbereidingen voor de bruiloft zijn in volle gang. De ziana is geregeld, de zaal, catering en de dakka voor zowel de gorja als de bruiloft staan geboekt. Het enige wat ik nog moet regelen is een hennaya voor mijn henna en dan is die dag ook compleet. "Zal ik deze boeken voor je? Of haar?". Inaya laat me verschillende foto's zien van de hennaya's. Ook zij heeft veel zin in de bruiloft. "Ik wil mijn handen en voeten echt vol schat, stuur haar maar een berichtje met de datum van de henna". Iedereen probeerd zoveel mogelijk te helpen en dit doet me goed. De bruiloft van mijn dromen en iedereen die er mag komen. Ondertussen schenk ik nog wat te drinken in voor Inaya en mijzelf.

"Dus heb je al een jurk of moet je die nog halen" vraag ik terwijl ik ga zitten op de bank. "Nee heb alleen nog een takchita nodig voor de bruiloft voor de rest ben ik compleet. "Safi als je wilt kan ik nu met je mee ergens kijken, de bruiloft is al over 2 weken hè?". Ze pakt een koekje van de tafel en gaat naar achter. "Ja die jurk komt wel ik regel die zelf, je hebt al genoeg dingen om over te zorgen nu". Haar telefoon geeft licht van de melding die ze ontvangt. "Oe ze heeft gereageerd, ze kan dan gelukkig!". Terwijl zij de boeking regelt word ik gebeld.

"Ja hallo?". "Hey ben jij de verloofde van Redouan?".  "Uhh ja" zeg ik ondertussen kijkt Inaya me aan en zegt dat ik het op luidspreker moet zetten. Dit doe ik meteen. "Ja ik wil je bruiloft niet verpesten ofzo maar ik heb via via gehoord dat er een groep meisjes is die willen komen, het is niet met de juiste intentie laat ik het zeggen". Ik en Inaya kijken elkaar verward aan. "Hoe bedoel je ze willen komen? Heeft Redouan iets gedaan dan pas?". Het is even stil. "Nee het is alleen zo, zoals je weet heeft hij een verleden met dames gehad en een paar hebben het gevoel dat hij ze heeft gebruikt". Net wanneer Inaya de telefoon over wilt nemen breng ik hem naar mijn oor. "Luister ik weet niet wie jij bent of wie die chickies zijn maar luister goed, al komen zij op mijn bruiloft en zetten zij 1 stap binnen. Er gaan erge dingen gebeuren dan". De telefoon hang ik op en leg hem voor mij op tafel.

"Ze gaan zien die dames, wollah wat denken ze wel niet even op een bruiloft komen van een jongen die hun hart heeft gebroken of wat?". Inaya staat op en pakt haar telefoon. "Ik ga Redouan bellen en zeggen dat hij dit moet regelen nu meteen. Wij zijn geen familie om mee te sollen, genoeg ooms en neven die schijt hebben aan wie je bent". Terwijl ze de situatie aan Redouan uitlegt kijk in uit het raam.

Ik weet al lang hoe laat het is, zulke types komen hoe dan ook.

HABIBA DJELI ❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu