Door de drukke dag zijn we allebei kapot. Mijn hoofd steun ik tegen het raam en mijn ogen vallen de hele tijd dicht. "We pakken wel een hotel in antwerpen, dan kan je daar slapen in plaats deze auto". Mijn telefoon pak ik en zoek wat hotels. "Boek het Hilton dan zitten we zeker goed. Ik bel even en niet veel later hebben we een kamer op mijn naam. "We moeten dit vaker doen er tussen uit, ik besef me nu pas dat we alleen in Nederland wat doen. Eten of de stad in dat is het". Ik zak uit op de stoel en leg mijn elleboog op de arm leuning. "Ja wat valt er dan te doen ik kan moeilijk met je mee als je s'nachts werkt toch?". "Ey geen tnawies gooien, jij gaat nooit mee in de nacht wesh ben je gek je bent een vrouw. Geen een of andere chick van de buurt". "Safi safi" ondertussen houdt ik zijn hand vast "maakte maar een grapje habibti niet stressen". We parkeren en lopen de lobby binnen. Mijn ID kaart pak ik bij de hand en check in. Rondom Nederland kan je beter veilig zijn en niet Redouans gegevens gebruiken voor wat dan ook. We krijgen het pasje en lopen naar de kamer.
De deur gaat open en in ga meteen op het bed liggen. "Ik ga even douchen schatje". Hij loopt naar de badkamer en sluit de deur achter hem. Zij telefoon ligt toevallig naast me met zijn autosleutels en zie zijn scherm de hele tijd oplichten. Zal ik wel zal ik niet, ik ben te nieuwschierig en sta op en tik zijn scherm aan. Een paar berichten verschijnen met de naam Zaina. "Zaina kifesh Zaina wie is dat?". Ik lees wat er staat "wanneer heb je weer eens tijd voor me ik heb je gemist lang niet van je gehoord schat. We moeten binnenkort afspreken". Ik ga weer terug liggen op bed. Hoezo behoudt hij haar nummer terwijl we gaan trouwen? Waarom appte ze hem en hoelang hebben zij iets gehad? De badkamer deur gaat open en hij loopt in een witte badjas naar het bed toe.
"Nu ga ik lekker een filmpje opzetten voor ons". "Safi doe maar" ik sta op en hand zijn telefoon aan hem over. Ik wacht zijn reactie af op de berichten die hij leest. Ik kijk als een leeuw die zijn prooi in zicht heeft. Hij ontgrendeld zijn scherm en legt zijn telefoon direct daarna op zijn nachtkastje. "Ik ga ook ff douchen". Ik sluit de deur en staar naar mijzelf in de spiegel. Je kan niet beginnen over die telefoon, zoals Zaina omschreef lijkt het alsof ze elkaar lang niet hebben gezien. Redouan heeft nu eenmaal een verleden. Je moet het laten gaan. De knop draai ik om en de warme water stralen stromen langs me heen. Al snel vult de ruimte zich met stoom. Ik droog me af en doe een badjas aan. Op dit moment hebben we geen pyjama bij of iets, dus is dit met wat ik het moet doen. Ik kom onder de dekens in Redouan's armen liggen.
"Habibi mis je je verleden?". Ik probeer zo nonchalant mogelijk het gesprek op te wekken, ik moet het gewoon weten. Liever dat ik de waarheid weet, dan dat ik in een leugen leef. "Hoe bedoel je ? Welk verleden?". "Ja alle vrouwen om je heen, altijd wel iemand die je wilt ik heb het daarover". Hij pakt zijn telefoon en geeft die aan me. "Yallah laat maar zien wat je hebt gelezen. Ik voel me blozen en mijn hart sneller kloppen. "Je hebt die berichten gelezen safi blokkeer haar, dan hebben we die discussie ook gehad". Ik scroll door de contacten en klik op Zaina. Blokkeer en verwijder haar nummer direct en sluit het scherm.
"Kijk me aan" zijn handen drukken mijn gezicht zijn kant op. "Ik ben met jou verloofd, met jou ga ik trouwen en van jou houd ik. Alleen van jou ja. Die andere vrouwen of meisjes kunnen mijn hoofd niet keren naar hun. De man uit je verleden heeft je pijn gedaan, maar je moet niet denken dat ik je hart ook ga breken". Mijn hart smelt van de woorden die hij zegt. Op de deur wordt geklopt door de roomservice en een man komt binnen met een groot boeket rozen en een klein doosje. "Aaaw zo lief echt mooi zijn ze". Het doosje geeft hij aan me en knipoogt. "Gewoon een kleinigheidje niks speciaals". Ik maak het open en richt mijn ogen op een armband van Cartier. "De binnenkant heb ik laten graferen kijk maar".
"Hayati - Redouan".
Ik geef hem een kus. "Je doet echt te veel voor me". Later in de avond vallen we beide in slaap bij het kijken van de film.
JE LEEST
HABIBA DJELI ❤️
רומנטיקהWonend in Amsterdam met mijn broer Yassine en mijn ouders. Yassine is iemand uit het criminele milieu. Hij heeft een dominant karakter, met een kort lontje. De enige persoon waarvoor hij een zwak heeft ben ik. Habiba djeli is dan ook mijn bijnaam. ...