Vlucht

3.8K 91 1
                                    

Mijn telefoon laat ik uit mijn hand glijden, de blik op mijn gezicht zegt genoeg. "Wat is er met je, je ging heel even naar de wc. Wie heeft je geappt dat je zo kijkt". Snel sta ik op, trek mijn jas aan en pak mijn tas. "Yasmina yallah sta op, Yassine heeft me geappt dat hij weet dat ik hier ben". "Ja dat is toch niet erg, je bent met mij lekker aan het eten. Ik snap niet waarom je zo para wordt". "Younes is hier ook ik kwam hem net tegen, ik vertel je de details zo maar we moeten gaan". Yasmina staat ook gelijk op roept de ober, drukt 20 euro in zijn hand en komt terug.

Snel verlaten we het gebouw elk moment kan Younes achter me aan komen. "We moeten echt naar een andere plek toe gaan, ver van hier hoor Yas". "Hoezo is die jongen ook overal en nergens, als je broer hier achter komt krijgt hij levenslang". We lopen de straat uit en nemen zij wegen. Een paar auto's toeteren en schreeuwen nog. Net op tijd stoppen we voor een voorbij rijdende tram. "Wacht ik ga Yassine bellen ik ga wel zeggen dat we even zijn gaan wandelen". "Hahahahah wandelen wij? We nemen zelfs de auto als we de hoek om moeten". Ik scroll door mijn contacten en klik op Yassine. De telefoon gaat over en hij neemt op. "Ik ben er kom naar buiten". "Ik ben in de winkelstraat, we zijn even gaan wandelen te veel gegeten je kent het wel". "Bazz safi ik rijd nu naar je toe".

Tijdens het rijden blijft hij aan de lijn. Yasmina kijkt gestresst en zegt dat we moeten gaan. Met gebaren vraag ik haar wat er is. Heel zacht zegt ze "Younes is onderweg naar ons, ik zie hem lopen". In 1 sec draai ik me om en kijk met grote ogen Younes aan. "Yassine waar ben je we wachten al de hele tijd". "De zaken hebben me nodig habiba djeli. Ik heb iemand gestuurd om jullie op te halen. Stukje bij stukje komt Younes dichterbij. Iets in me wilt wegrennen maar de andere kant in me wilt hem zien. "Safi wat is nu het plan Yassine heeft ogen en oren overal, zijn we dom of gaan we dom doen en hier blijven". We besluiten een stukje verder te lopen.

Van de verte hoor ik harde muziek en met piepende banden staat er een auto voor onze neus. Het raam gaat naar beneden en ik kijk naar de bestuurder. Het is Redouan. "Gaan we nog instappen zina of blijven we naar elkaar staren". Ik glimlach en kom naast hem zitten, Yasmina zit achterin en uit de boxen van de auto hoor je "iedereen zoekt liefde maar niemand is perfect". Ja zegt dat wel het ene moment ben ik aan het vluchten van de liefde van mijn leven en het andere moment zit ik met de meest gewilde jongen in de auto. Even later krijg ik een appje binnen "het heeft me een uurtje gekost en heb je nummer weer. Je kan niet vluchten van me, ik weet dat ik je hartje harder laat kloppen".

HABIBA DJELI ❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu