Het is even stil en de klok aan de muur hoor je tikken. "Dus het onderzoek loopt al een tijdje, bent u op de hoogte waar het over gaat ?". "Nee ik weet niet waar u het over heeft" antwoord ik. Zo min mogelijk informatie over mijn broer en Redouan moet je geven. Dat is het enige wat telt. De andere collega hoest en neemt een slokje van haar water. "Nou dan zal ik het u maar even uitleggen, dit voorkomt enige onduidelijkheid. Er is een melding gemaakt door Nour enige tijd geleden waarin zij aangeeft dat u haar lastig valt. Wij hebben toen aangegeven dat wij pas in actie konden komen met meer bewijs".
"Lastig vallen? Val ik haar lastig !? Ik? Weet u wel wie ik ben wat zij van mij is?". Al snel word mij duidelijk dat Nour alles behalve informatie heeft gedeeld over Redouan en Yassine. Wat zij wel heeft gedaan is laten blijken dat ik de slechte persoon ben in het hele verhaal. Dit was dus haar plan mij weg krijgen van Redouan. "Mevrouw wij begrijpen dat u gefrustreerd kan zijn maar". Ik sta op en schuif de stoel onder me vandaan. "Jullie weten helemaal niks wat zij mij heeft aangedaan ! Ik wil nu iemand bellen nu!". Door de escalatie in de ruimte stoppen ze het verhoor en word ik begeleid naar een telefoon. Meteen toets ik het nummer van Redouan in die over gaat. Het is stil aan de lijn. "Redouan met mij".
"Hoe gaat het ? Waarom hebben ze je opgepakt? Ik ben al bezig met je vrij te krijgen!". "Nour heeft mij aangegeven omdat ik haar lastig val !? Ze doen alsof ik één of andere stalker ben van haar Redouan !".
"Wacht wacht dus er loopt nu een onderzoek naar jou ?". Aan zijn stem te horen is hij even verward als mij. "Ik laat nu iemand komen naar je die alles gaat uitleggen als getuige ja ik zorg ervoor dat je vandaag nog vrij komt!". De telefoon hang ik op en ik word begeleid terug naar mijn cel. De hele tijd zit ik me te beseffen dat Nour mij als schuldige aanwijst. Dit terwijl de rollen juist omgedraaid zijn. Even later wordt de deur geopend en zonder een uitleg word ik meegenomen. In een ruimte met een aantal papieren op het bureau wordt ik geplaatst. Mijn benen kruis ik en plaats mijn handen op tafel.
"Zoals u ziet liggen er een aantal documenten voor u, u mag deze even lezen en dan uw verhaal doen". Mijn verhaal denk ik ? Ik pak de stapel en lees alles door. Verschillende verklaringen van Nour komen voorbij zoals waar en wanneer ik haar heb lastig gevallen volgens haar. Dat zij met Redouan een relatie heeft en ik de minnares volgens haar ben. Dat ik haar stalk en nog veel meer. "Dit klopt allemaal niet ! Alles wat ze zegt is gelogen hebben jullie wel eens aan haar gevraagd wat zij doet allemaal ?". De frustratie die ik in me heb borrelt zich ondertussen steeds meer en meer op. De agent haalt haar wenkbrauw op en probeert mij te kalmeren. "Graag horen wij van u uw kant wat u meemaakt". De play knop wordt ingedrukt en het verhoor begint opnieuw.
Mijn hele kant vertel ik. Alles wat Nour mij heeft aangedaan leg ik in detail uit, dit zonder Redouan of wie dan ook te ontmaskeren. Na een uur in de ruimte te hebben gezeten en alles zorgvuldig te hebben uitgelegd, wordt ik terug mijn cel ingebracht.
Nu is het enige wat ik nog kan doen afwachten wat zowel de politie als Redouan voor mij kan betekenen.
JE LEEST
HABIBA DJELI ❤️
RomanceWonend in Amsterdam met mijn broer Yassine en mijn ouders. Yassine is iemand uit het criminele milieu. Hij heeft een dominant karakter, met een kort lontje. De enige persoon waarvoor hij een zwak heeft ben ik. Habiba djeli is dan ook mijn bijnaam. ...