Vriendinnen

1.9K 61 18
                                    

De volgende dag worden we wakker. Yasmina zie ik al voor de kaptafel zitten terwijl ze zichzelf klaarmaakt. Ik daarintegen lig nog in mijn bed naar de henna op mijn handen te kijken. "Sbah el ghair habibti ben je eindelijk wakker ?". Terwijl ik door mijn ogen wrijf ga ik rechtop zitten. "Ik was echt moe gisteravond wat wil je vandaag doen schat ?". Terwijl we verzinnen wat we gaan doen de dag voor de bruiloft loopt Yassine mijn kamer binnen. Gekleed in een blousje en spijkerbroek pakt hij haarwax uit mijn lade. "Ga je weg ? Waarheen" vraag ik wat slaperig. "Ja ik ga met Redouan naar Antwerpen met nog wat vrienden. Wat ga jij doen vandaag dan?". "Weten we nog niet". Hij loopt de kamer uit en sluit de deur achter zich.

We besluiten de dag te beginnen met ontbijt bij een Marokkaanse bakker. Terwijl we aan het genieten zijn van het verse brood met ei ernaast scroll ik wat op mijn telefoon. Ondertussen ontvang ik een bericht van Redouan dat hij in de auto is met Yassine.

"Als je wat nodig hebt kan je dit nummer bereiken". Een 06 nummer staat erachter geplakt en offline is hij.

"Ben je niet benieuwd wat ze gaan doen ?". "Tuurlijk wel maar ik wil vandaag alleen maar aan jou denken. Dus vandaag is het jou dag wat wil je doen schat ?". Terwijl Yasmina uit het raam staart zie ik haar gezicht oplichten. "Zullen we naar een pretpark gaan net als vroeger ?". Meteen reken ik af en springen we de auto in. De Efteling zet ik in mijn navigatie en weg zijn we. Diep van binnen zijn Yasmina en ik nog die kleine meisjes die samen door het park renden en lachten, zonder enig besef hoe de wereld en het leven nu echt is. Dat moment willen we herleven. Na wat tankstations voorbij te zijn gereden en genoeg snacks te hebben gekocht komen we aan op bestemming.

De kaartjes kopen we en lopen het park binnen. De sfeermuziek en decoraties laat ons terug denken aan vroeger. "Kom we gaan hier een foto maken". Terwijl ik aan mijn arm wordt getrokken staan we voor een bos te poseren terwijl andere van ons foto's maken. Na wat attractie's te hebben gehad besluiten we ergens te gaan zitten en wat te eten. Ik word gebeld op mijn telefoon door Redouan en ik neem op.

"Hey schat alles goed ?". Op de achtergrond hoor ik muziek en Yassine en vrienden praten". "Ja lieverd waar ben je nu ?". "Ik ben in de Efteling met Yasmina we moeten hier ook een keer heen samen echt leuk. Waar zijn jullie dan ?". "We rijden naar Brussel om wat te eten daarna komen we weer terug. Word een latertje denk ik". We praten wat verder en ik hang op. "En ? Wat zijn ze aan het doen?". "Ze gaan ergens wat eten daarna denk ik een lounge pakken. Zeker zijn ze pas in de nacht terug". Ondertussen eten we wat patat en kijken naar alle mensen die voorbij lopen. Wat Yasmina niet weet is dat een cadeau voor haar heb gehaald. Ik open mijn tas en haal er een doosje uit.

"Yas dit heb ik voor je gehaald. Wollah wat jij voor mij betekent is niet te omschrijven. Je bent meer dan een vriendin voor me ookal ga ik bij je om de hoek wonen, gaat het toch minder worden hoevaak ik je zie". Ik geef het aan haar en ze maakt het open. Een armband van Swarovski glinstert in de zon. Meteen staat ze op en geeft me een knuffel met tranen in haar ogen bedankt ze me. "Ik kan echt niet geloven dat je morgen gaat trouwen. Ik gun je de hele wereld wollah meer dan dat. Jij bent en blijft mijn wederhelft voor altijd".

De rest van de middag lopen we nog het park door en gaan dan richting de auto.

HABIBA DJELI ❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu