Al dansend lopen we beiden langzaam de kamer uit. Iedereen die ons volgt naar buiten waar alsnel het feest zich voortzet. Dansende mensen, toeterende auto's, mannen die hun eigen feest ergens achter hebben. De gorja is compleet. Het eerste deel van de bruiloft die bijna tot een einde komt.
Redouan die mij begeleidt naar de auto waar ook Yassine naast staat. Een paar wisselwoorden die hen twee hebben en ook Redouan neemt plaats in de auto. Vanuit het raam zwaai ik naar iedereen en geniet nog even van dit moment voordat we samen wegrijden voor de fotoshoot. Terwijl we de straar uitrijden draai ik me nog even om. "En wat vind je ervan?" Vraagt Redouan terwijl we de afslag nemen op de openbare weg. Ik draai mij weer recht om "nog beter dan ik me had kunnen voorstellen. Weetje hoe zenuwachtig ik was ? Mijn hart zat in mijn keel".
Hij lacht even en stopt bij het stoplicht om me daarna aan te staren. "Vanavond gaat pas het feest echt beginnen, dit was nog het voorproefje ervan".
Eenmaal aangekomen bij de locatie voor de fotoshoot, die zich bevindt bij wat lijkt op een kasteel worden allerlei foto's gemaakt. De tijd vliegt voorbij, alhoewel dit in werkelijkheid natuurlijk langer duurt, gaat voor mij de tijd sneller dan normaal. Voor ik het dan ook weet zitten we weer in de auto richting de zaal. De parkeerplaats rijden we op en lopen richting de ingang. Hoe leeg alles nu is, hoe vol dit eruit gaat zien over een paar uur. We worden verwelkomd en de ziana staat mij ookal op te wachten. Terwijl Redouan met de eigenaar van de zaal praat loop ik samen met de ziana de zaal een beetje door. "Ben je klaar voor straks schat?". "Pff ik denk het, kan het nu nog niet zo goed beseffen dat ik hier straks ook sta".
Van de verte hoor ik wat mannenstem dichterbij komen. Dit zullen vast en zeker de vrienden van Redouan zijn, onder de groep zie ik ook Yassine staan. Hem zie ik dan ook meteen mijn kant oplopen. "Labas?" De ziana neemt een stapje afstand terwijl ik verder praat met hem. Ik zucht even uit "ja hmdl, ben wel zenuwachtig voor straks, kan dit maar moeilijk beseffen allemaal". Hij omhelst me en geeft me een kus op mijn hoofd "het enige waar jij de druk om hoeft te maken, is dat je geniet van deze dag. Yallah gaat met haar mee". Hij richt zich op de ziana en glimlacht naar dr en voor ik het weet zijn Redouan en zijn vrienden naar de mannenzaal.
Terwijl ik wordt klaargemaakt voor de avond.
JE LEEST
HABIBA DJELI ❤️
RomanceWonend in Amsterdam met mijn broer Yassine en mijn ouders. Yassine is iemand uit het criminele milieu. Hij heeft een dominant karakter, met een kort lontje. De enige persoon waarvoor hij een zwak heeft ben ik. Habiba djeli is dan ook mijn bijnaam. ...