Twijfels ?

1.3K 44 10
                                    

Wat nerveus kijk ik hem een en voel mijn handen zweten door de stress. "Wat sta je daar nog ? Yallah ga naar binnen habiba". Snel denk na, denk na. Naar binnen gaan is een no go, dat gaan gewoon niet. Snel loop ik naar hem toe en omhels hem. "Zo lief ik hoef niks schat". Terwijl ik in zijn armen ben probeer ik hem langzaam te draaien. "Kom anders zometeen terug ja?. De ziana is even aan de telefoon laat haar haar gesprek houden mskina". Hij geeft me een kus op mijn wang en knikt "saffi niet te lang bezig zijn met haar ja". "Ja, ja ga nu maar". Terwijl mijn ogen zijn rug volgen om er zeker van te zijn dat hij echt weg is, volgt het volgende probleem zich verder. Hoe ga ik er voor zorgen dat niemand Yousef ziet?

De deur open ik en tref hem aan op de bank, scrollend op zijn telefoon. Hij kijkt omhoog terwijl ik binnen loop en zegt geen woord. "Ga je nog weg of wil je hier de hele avond zitten?". "Ik was al van plan om te gaan, maar". Ik zucht diep uit en neem plaats op de stoel die tegenover hem staat. "Maar wat? Wat nou weer? Ik heb geen tijd voor dit allemaal, zeker niet op deze dag!". Hij haalt zijn handen over zijn gezicht "pff wollah ik heb niemand gehad om dit te vertellen, ik moet het gewoon kwijt. Voor mezelf om dit af te sluiten en verder te kunnen gaan met mijn leven". Mijn gezicht plaats ik in mijn palm en luister aandachtig verder. "Luister wat ik jou heb aangedaan praat ik alles behalve goed, maar de dag dat jij uit mijn leven bent gegaan is de dag dat ik niet meer gelukkig ben. Die vrouw was een tijdelijk pleziertje niks meer, als ik de tijd terug kon draaien, had ik weer alles voor je gedaan. De tijd vast, marokko, trouwen, je beschermen wollah alles zou ik weer voor je doen. Het feit dat ik je vandaag zie is gewoon een reden om dit te vertellen".

Laat je niet door je emoties niet logisch nadenken. Dit zijn gewoon gevoelens van hem die over gaan. Het is je bruiloft ga verder met je leven. "Dit zijn tijdelijke dingen Younes, dit gaat over alles wat je voelt is nog 10x erger omdat je me ziet na al die tijd. Je bent samen met haar momenteel en was dat voorheen ook. Wat je nu zegt had je eerder moeten doen, dan was ik nog bij je geweest". Ik sta op en sta bij de deuropening. Terwijl mijn ogen met tranen opvullen kijk ik hem nog een laatste keer aan "ik had alles voor je over, alles en je hebt dit verpest. De liefde die ik voor hem heb zal nooit hetzelfde zijn, ik zal nooit van iemand kunnen houden zoals ik dat van jou deed". De deur doe ik dicht en loop richting de wc waar ik Yasmina gestresst haar jurk zie schoonmaken. "Ik zei nog kijk uit met die Fanta flessen, maar la la la hyena's kijk naar mn jurk pff!".

Terwijl ze mij ziet binnenlopen kijkt ze verbaast me aan. "Wat is er schat waarom huil je ?". "Ik weet niet meer wat er met me is Yasmina wollah ik weet het niet". Ik zak op de grond waar zij naast me komt zitten. "Kijk naar me kijk. Is dit hoe een bruid zich moet voelen op haar bruiloft?". Mijn hoofd leg ik op haar schouder en vertel haar wat er zojuist allemaal is gebeurd.

Zowel zij als ik zitten daarna in stilte voor ons te kijken. "Je moet kiezen voor je geluk". Ze draait haar gezicht richting mij en plaatst haar handen op mijn wangen. "Jou geluk is het belangrijkste, maak geen keuze waar je niet achter staat".

HABIBA DJELI ❤️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu