"Yuh." Hayretle açılan gözlerine baktım. Annem salon penceresinden gizlice bizi izlemekle meşgulken babam hiç çekinmeden arkamda dikiliyordu. "Ne oldu?" Baştan aşağı süzmeye başladı.
"Bir şeyler giy dedim Ceyla." "Giydim işte." Elini alnına sertçe vurdu. "Kızım altında bir şey yok." Gözlerimi devirdim. "Sen ne ara böyle oldun?" "Pantolon giyerken ne güzeldi her şey. Bakan yoktu, bakacak derdi yoktu. Ben bile bakmıyordum." "Teşekkürler itiraf için."
"Bebeğim çok açık bu bizim aileye ters biraz değiştirsen mi acaba?" Kaşlarımı kaldırıp alayla yüzüne baktım. Kapıyı ardımdan çektim. "Sen ki okulun en popüler kızlarıyla çıkmış ego yığınısın. Hiç sanmıyorum ailenin öyle birisi olacağını." "Ceyla fermanımızı imzalama." "En fazla ne olabilir?"
***
"Oo küçük beyimiz sonunda teşrif ettiler. Yanında da," belinde beyaz mutfak önlüğü bağlı kadına tek kaşımı kaldırarak baktım. "Kim gelmiş?"
"Kerem hanımım."
"Selam Sevda abla."
"Babaannene de selam demeyesin Keremciğim biliyorsun keser." Son kelimeyi bize doğru yaklaşıp sessizce söyleyince hafif tırstım. "İçeri gelsin! Yanındakini de getirsin." Kerem elimi tutup kapıya doğru adım atınca sıkıca geriye çektim. "Girmesek mi acaba?"
"Duydu bir kere mecbur gireceksiniz." Kerem'in Sevda ablası kenara çekilip Kerem'in kendinden emin şekilde tuttuğu benim ise titreyerek tuttuğum ellerimize baktı. Euzübillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmanirrahim. Annem ne demişti: 'Sağ ayakla gir kızım.' Kerem'in peşinden sağ ayağımı eşikten geçirip devam ettim. Evin içi bunaltıcı derecede kavun kokuyordu.
"Bu mevsimde kavunu nereden bulmuşlar?"
"Tütsü o. Babaannem öyle şeylerin uğur getirdiğine inanır." "Başka neye inanır?" derken koridordaki değişik detaylara bakıyordum. "Neden her yerde tesbih var?" "Hac'tan dönerken getirdi birkaçını. Diğerlerini de giden arkadaşları getirdi." Kerem'in söylediğiyle başımı eğip inatla giydiğim mini eteğime baktım.
Kerem durumu anlayıp elimi daha sıkı tutarken ben de ona katıldım. Ne olacaksa olsun sonuçta bu bizim hayatımız kime ne?
#
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LACİVERT 2 * texting
HumorKerem: Sana bugün akrostiş şiir yazdım.. Cin gibidir o cin gibi Eşek gözlü sevgilim benim Yine mi saçlarını boyattın Lan bir gün tanıyamıcam seni Aşkım canım bitanem Kerem: Nasıl olmuş? (Mesaj gönderilemedi.) Kerem: Ceyla? (Mesaj gönderilemedi.) Ker...