"Bak korkuyorum neredesin!" Yanımdan pıtırtıyla koşarak biri geçince sanki görecekmişim gibi o tarafa döndüm. "Orada mısınız?" Elimi korkuyla uzatıp bir şeyleri tutmak istedim ama bir yandan da olup olmadık şeyleri tutmaktan çekiniyordum. Dizlerimin üzerinde abalamaya başladım. Genelde elektrikler gittiğinde evde de bu şekilde odadan çıkardım. En son nerede kaldığımı hatırlamaya çalışarak rotamı çizdim.
Tamam daha kapıya yaklaşmamıştım. Birkaç abalamadan sonra sola döndüm tezgaha dokunmayı beklerken yumuşak bir şeye dokununca elimi hemen çektim. Elimi tekrar uzatınca kaybolmuştu.
"Şu elektrikler bir gelsin senin şerefine tükürüceğim." Hafif kıkırdama sesi duyduğuma yemin edebilirim.
Mekanda kısık sesle müzik çalmaya başlayınca başımı yerde duran ellerimin üzerine koyup bacaklarımı indirdim. Yattım Allah kaldır beni, amin.
Tiz bir düğme sesi sessiz mekana yayıldığında kıpırdamadan bekledim. "Ceyla?" Başımı kaldırıp önümde gördüğüm ayakla geriye kaçtım. Kafamı kaldırıp önümde dikilen kalabalığa baktım. Mekanın yarısı dolmuştu. Hepsinin yüzünde maske vardı.
"Kerem?"
"Sevgilim." Telaşla arkamı döndüm. Yanağımda hissettiğim gözyaşları bana rimelimin aktığını söylüyordu. Umursamadan hepsini elimin tersiyle sildim. Bana yaklaşıp alnımdan öptü. Kollarının arasına girip sessizce ortama baktım. "Ne oluyor?" Beni ortaya doğru çekip yıldızın üzerinde durmamı sağladı.
"Kerem," Önümde diz çökmeden önce dar pantolonunu biraz yukarı çekti. Tek dizinin üstünde duruyordu. Elimi tutunca titrediğini fark ettim. "Ceyla,"
"Biliyorsun ki ben hayatta görüp görebileceğin en şerefsiz insandım. Ama Allah'ta beni böyle yaratmış kızım." gözlerimi devirdim. "Yakışıklı ve can yakıcıyım." Boğazını temizledi. "Yine kız düşürmek için soyunma odasına girdiğim bir gün seni gördüm. Elbette giyiniktin." Etrafa kısık gözlerle baktı. "Sonra seni aynı hafta kütüphanede gördüm 'ne yapıyor bu salak' dedim kendi kendime." Tepkisiz onun kendi kendine konuşmasını dinliyorduk. "Durdum durdum kendime dedim ki 'kütüphanede ne yapabilir?' bence her şey yapılırdı ama sen Ceylasın ve sen kitap okursun."
"Tamam biliyorum normal insanlar kitap okur. Ben anormalim tamam." Diğer dizinin üzerine geçerken paçasını özenle yukarı kaldırdı. "Yoruldum lan."
"Kerem,"
"Ceyla seni seviyorum." Başını kaldırıp gözlerime baktı. "Bana laciverti sevdiren tek şey senin gözlerin oldu. Ben ilk defa geceyi sevdim. Seni görmediğim zamanlar balkonda güneşin batışını izledim hep. Çok ergence geliyor kulağa biliyorum. Ama güneşin batışından beş dakika sonra tüm gökyüzünde sen oluyorsun."
"Ve o gözler bana öyle bir bakıyor ki daha iyi anlıyorum ne kadar yakışıklı olduğumu, teşekkürler." Omuzlarımı düşürdüm.
"Olum ananı avradını sikeyim nefes alamıyorum söyle artık." Sağ taraftan gelen sese baktım. "Sussana lan göt ne bozuyorsun ortamı?"
"Anasını siktiniz."
"Nihat!"
"Sustum aşkım."
"Ne güzel romantik romantik konuşuyordum yavşaklar takımı gitti ilhamım."
"O kadar romantikti ki sanki Ceyla'ya değil kendine sürpriz yaptın kardeşim."
Elini biraz daha sıktım. "Evlenelim mi?" Nefes almayı bırakıp büyüttüğüm gözlerle ona baktım. Kocaman gülümsemesiyle bana bakıyordu. "Söz kariyer de yaparsın." Tepkimi bozmadım. Önce gülümsemesi bozuldu. "Ceyla?" Biraz daha nefes almazsam ölecektim. "Olum bir şey oldu." Hepsi maskesini çıkarıp koşarak yanımıza geldi.
"Al işte art arda sekme açılan explorer gibi dondu kız."
"Ceyla ben gayım." Nihat öne çıkıp elini yüzüme sallayınca Kerem'den kayan bakışlarımı başka yöne çevirip derin bir nefes aldım. Hepsi dönmüş Nihat'a bakıyordu.
"Doktor gibi adamım ya." Kerem Nihat'ı kenara itip kollarımdan tuttu. "Çok mu ani oldu anlamadım ki?"
"Yok ya ne anisi keşke kafeye girer girmez etseydin." Mert'e tekme atarken kollarımı tutmaya devam ediyordu. "Bence biraz düşünsün zaman ver." Tanımadığımız ve neden burada olduğunu bilmediğim kıza baktım. "Düşün biraz ama gerçekten düşün."
"Ben artık seninle yaşamak istiyorum."
#
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LACİVERT 2 * texting
HumorKerem: Sana bugün akrostiş şiir yazdım.. Cin gibidir o cin gibi Eşek gözlü sevgilim benim Yine mi saçlarını boyattın Lan bir gün tanıyamıcam seni Aşkım canım bitanem Kerem: Nasıl olmuş? (Mesaj gönderilemedi.) Kerem: Ceyla? (Mesaj gönderilemedi.) Ker...