24 🌹 ;

423 17 0
                                    

Selepas hampir seminggu meninggalkan kerja dan Isma, Saera akhirnya pulang.

"penat sangat kau ni" ujar Isma yang menyaksikan tingkah laku Saera yang sudah terbongkang atas sofa.

"Apa cerita kau dengan bos kau tu? Ceritalah"

Saera menoleh kearah Isma yang sedang membancuh air untuknya.

Kemudian dia tersenyum sebelum bercerita.

Isma menunjukkan wajah terujanya.

"Really? Oh my god. Tahniah, babe. Aku tumpang gembira. So, bila nikah?"

Saera terdiam. Bagaimana nak jawab soalan tu. Dia takut kalau dia beritahu Isma, Isma akan fikir pernikahan itu sangat cepat. Yalah, belum setahun pun mereka berkenalan.

"Err..err.. Lagi 3 weeks"

Saera memerhati reaksi Isma. Takut. "Serius ah? Bagus ah tu. Lagi cepat lagi bagus. Cepatlah aku dapat anak buah" teriak Isma teruja.

Saera terkejut dengan kata-kata Isma yang secara tiba-tiba.

"Ish. Apa kau ni? Sampai kesitu pula kau fikir." marah Saera malu.

Isma hanya tergelak sahaja dan suasana menjadi sunyi buat seketika.

"Ha, aku hampir lupa pasal ni. Apa cerita kau hari tu? Kau kata, ada good news"

Isma tersenyum. "Err.. Mana ada good news. Ha, aku nak tahu hubungan kau dengan Rizal. Macam mana kau kenal dia? Apa masalah dia sebenarnga?" soal Isma sengaja menukar topik.

"Kau ni kan. Pandai betul tukar topik kan?"

"Alah, jawablah"

"Aku tak ada apa-apa hubungan pun dengan dia. Aku kenal dia pun masa first time datang rumah Idham. Tu je, sejak aku datang rumah Idham, dia mesti ada. Nanti bila berbual, tiba-tiba dia panggil aku Alissa." terang Saera.

Isma khusyuk mendengarnya secara langsung daripada mendengar didalam talefon.

"Kau kena lebih berhati-hatilah. Aku risau kat kau"

"Taka payah risaulah, aku tahu apa aku nak buat dengan dia" balas Saera. Dia tersenyum sahaja menenagkan Isma yabg risau akannya.

🌹🌹🌹

Cafe Manis didatangi oleh ramai pelanggan. Memang tak lengganglah Cafe itu sejak perasmian menu baru bulan lepas.

Isma yang baru sahaja keluar dari tempat kerjanya untuk rehat terkejut melihat suasana.

Dia beratur di barisan yang agak panjang. Memandangkan cafe itu agak sempit. Pelanggannya saling tolak menolak dan telah menolak Isma.

"Argghh"

Jeritan Isma agak nyaring kerana dia ditolak kasar oleh seorang lelaki yang tiada sifat penyabar. Badannya ditolak kebelakang. Matanya dipejam. Redha. Nak buat macam mana?

"eah? Kenapa tak rasa sakit pon" bisik Isma. Hairan. Sepatutnya dia rasa sakit kerana dia ditolak oleh seseorang dan akan terjatuh terlentang kebelakang.

KISAH CINTAKU PADAMU..🌹 [COMPLETED]Where stories live. Discover now