Seorang lelaki yang bersut putih sedang duduk dipenjuru meja sambil merenung pelanggan-pelanggan wanita. Dah agak dah itu siapa.
"Assalamualaikum, sorry bro. Lama tunggu?" sapa Idham.
Lelaki tadi membalas. "Taklah lama sangat"
"owh, sebelum tu. Aku perkenalkan PA aku dan merangkap Future wife aku" kata Idham memperkenalkan Saera kepada lelaki yang sangat menggenalinya.
Qayyum memandang kearah Saera. Masih cantik,, tak tak.. Lebih cantik dari dulu"
Qayyum menghulur tangannya untuk bersalaman, dengan perasaan yang penuh janggal itu, Saera menyambutnya pantas.
Idham yang perasan itu hanya senyap.
"Ok, let's start"
"Ok, sure"
Ditempat duduk itu, Saera mengambil tempat di bahagian paling kiri manakala Idham duduk disebelahnya. Qayyum yang tadi sepatutnya duduk dihadapan Idham beralih tempat dan duduk dihadapan Saera.
Sepanjang musyuarat itu berlangsung, Saera berasa tidak selesa kerana Qayyum tidak memberikan tumpuannya kepada mesyuarat malah kepadanya. Seram sejuk dibuatnya.
Idham perasan akan tingkah laku Qayyum. Dia mula naik angin seketika.
"bro, are you listening to me?" ujar Idham agak tegas.
"Ha? Ha, yea of course." balasnya tidak serius.
Sedang mereka berbincang, Idham mendapat satu panggilan secara tiba-tiba. Dia memberi isyarat kepada Saera dan Qayyum bahawa dia ada panggilan masuk dan beredar dari situ untuk menjawab panggilan tersebut.
Saera merenung lama kearah tea lemond ice yang dihidang diatas meja. Janggal rasanya bila duduk berduaan dengan Qayyum.
Qayyum tersenyum-senyum melihat Saera.
"Wow. You look so beautyful. I mean more beautyful than before" puji Qayyum.
Saera tersenyum kelat lalu mengucapkan terima kasih dengan nada yang perlahan.
"so, you future wife Idham? How lucky he is. Mesti dia dah dapat yang sepatutnya kan? Sebab tu dia nak kahwin dengan you" ujar Qayyum. Kali ini memang benar-benar melampau kata-katanya.
"Stop it Qayyum! He is not like you, he is more better than you!" balas Saera agak meninggi suaranya.
"Owh. Ok, i'm sorry. But baby, I still love you" Qayyum mula berpindah tempat dari tempatnya kesebelah Saera.
Saera mula menjauhkan dirinya. "Kenapa ni? Kenapa jauhkan diri dari I?"
"please Qayyum. Jangan nak buat benda yang tak senonoh, kalau Idham nampak dia salah faham. Kita dah tak ada apa-apa hubungan sejak 2 tahun lepas"
Qayyum ketawa. Apa yang lucu tak tahulah.
"you memang betul-betul sayangkan si Idham tu kan? But, cinta dia pada you, tak sama macam cinta I pada you. You kena ingat, buoan I yang putuskan hubungan ini, tapi youm bagi I, you masih kekasih I." balas Qayyum sambil memegang kedua belah lengan Saera.
YOU ARE READING
KISAH CINTAKU PADAMU..🌹 [COMPLETED]
Romance"ISH.. Ada je benda yang dia ni suruh aku buat kan? Harap je muka handsome.." - WANY HASAERA 🔹🔸🔹🔸🔹 "COMEL. Puas hati aku bila dapat kenakan dia. Tulah, mulut tu lancang betul menjawab apa yang aku katakan?" - TENGKU IDHAM ASYRAF 🔸🔹🔸🔹🔸 "KEN...