Girişimci Kişilikler 7 Jan Koum

19 0 0
                                    


Whatsapp'ın başarısı, saf bir girişimcilik hikayesi... Yeni bir şeyler üretmek için motivasyona ihtiyaç duyan kişilerin mutlaka bilmesi gereken bir hikaye.

Jan Koum, onlarca kez başarısızlığa uğramış bir girişimci. Yani milyarlarca dolar değerindeki Whatsapp, Koum'un başarısızlıklarından, iflaslarından, hayal kırıklıklarından sonra ortaya çıkmış.

1976'da Ukrayna'da doğup 1992 yılında ABD'ye göç etmiş bilgisayar mühendisi ve internet girişimcisi Şubat 2014'te Facebook'a satışı gerçekleştirilen WhatsApp'ın kurucusu ve CEO'su. Genç yaşlarında bir manavda temizlikçi olarak çalışırken, 2014'te Amerikanın en zengin 62. insanı olarak gösterilmiş.

Yahoo'da çalışan iki arkadaş olan Jan Koum ve Brian Acton, Yahoo'dan 2007 yılında ayrılıp kafalarındaki bu projeyle Facebook'a iş başvurusunda bulunuyorlar fakat Facebook işe almıyor.Facebook ertesinde Twitter'a başvuran arkadaşlar oradan da olumlu bir cevap alamıyor ve bunun üzerine 2009 yılında projeyi kendi girişimlerini olarak hayata geçirme kararı alıyorlar. 

İşte hem Facebook hem de Twitter tarafından reddedilen WhatsApp'ın bugün geldiği nokta...

- Pazarlamasına bir kuruş dahi harcanmamış.

- Tüm şirketin çalışan sayısı sadece 55 kişi ile sınırlı.

- Her gün ortalama 30 milyar mesaj gönderimine, 700 milyon resim ve 100 milyon da video paylaşımına ev sahipliği yapıyor.

- Dünya genelinde 800 milyon insan tarafından kullanılıyor ve her gün ortalama 1 milyon kişi daha ekleniyor bu sayıya. Aylık aktif kullanıcı sayısı ise yarım milyar dolayında.

- Boşanmalarda en büyük delil kaynaklarından birisi olarak kabul ediliyor. (örneğin İtalya'da geçtiğimiz yıl gerçekleşen tüm boşanmaların %40'ında kanıt yerine geçmiş.)

- Kullanıcıların %72'si her gün en az bir kere kullanıyor, kişi başı günlük ortalama kullanım adeti ise 23 defa.

- 32 farklı dil seçeneği ve iOS, Android, Windows Phone ve BlackBerry desteği ile en geniş desteğe sahip sohbet uygulaması.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin