Kredi kartı kullanımı, alışveriş tutkusu olan insanlar için ne kadar zor, tahmin edebilirsiniz. Oysaki doğru kullanımda size avantaj sağlayabilirken, bir işkenceye dönüşüyorlar. Eğer engelleyemediğiniz bir alışveriş tutkunuz varsa, kredi kartlarından uzak dursanız iyi edersiniz. Çünkü sizi bir borç batağına sürükleyebilir.
Kredi kartı kullanıcıları genellikle kendilerini kandıracak bir bahane bulur ve sorumsuzca alışveriş yaparlar. Bir süre sonrada karşılaştıkları borç nedeniyle zor duruma düşerler. Buldukları bahaneler ilk başta oldukça mantıklı gelir; ama bir süre sonra hata yaptıklarını anlarlar.
Kredi Kartı Sözleşmesini Okumamak
Bir kredi kartı başvurusu yaptığınız zaman sözleşmede yazanları okuyor musunuz? Birçoğumuz gibi o uzun ve anlamadığımız cümleleri okumuyoruz. Çünkü amacımız bir an önce kartın elimize geçmesi ve ihtiyacımızı görmesidir. Kartı elimize alıp, bir süre sonra herhangi bir sorun yaşadığımız zaman ise hemen bankaya şikayet etmeye başlarız. Onların cevabı ise çok nettir. Tüm bunların kredi kartı sözleşmesinde yazılı olduğu söylenecektir. Bu şekilde herhangi bir hak talep edemeden sorununuzla baş başa kalırsınız.
Kredi kartı sahibi olmak istiyorsanız, bilinçli bir tüketici olarak sözleşmede yazılı olan maddelere göz gezdirin. Anlamadığınız noktaları, bankanın bireysel hizmet yetkilisine danışın ve bilgi isteyin. Bu şekilde kartınızı sorunsuz kullanacaksınız.
Zamanında Ödeme Yapmamak
Kredi kartını sorumsuzca ve gelirimizin çok üzerinde harcadığımız zaman, ödeme sorunları yaşamaya başlarız. Ayrıca kartın hesap kesim tarihinde elimizde para yoksa ödemenizi mecburen gecikmeli yaparsınız. Gecikmeli ödemede ise mutlaka belli bir faiz tutarını daha ödemek zorunda kalırsınız. Bu faiz gözünüze çok gelmeyebilir. Ama bir süre sonra toplam faiz tutarını gördüğünüz zaman, ekstradan ne kadar fazla ödeme yaptığınızı göreceksiniz.
Kart borcunuzu zamanında ödemeye dikkat etmelisiniz. Kredi geçmişinizi olumsuz etkileyecek olan bu sorun, gün geçtikçe daha çok büyüyecektir. Bu nedenle kredi kartınızın ödeme günü ve tutarını sürekli takip etmelisiniz. Ödeme günü geldiği zaman, borcunuzu ödemek için mutlaka para ayırmalısınız.
Kredi Notunu Yükseltmeyi Planlamak
Kredi kartını sadece kredi notu yükselsin diye kullanmak pek doğru değildir. Kredi notunuzu yükseltmeye çalışırken, boyunuzu aşan ödemeler nedeniyle daha da düşmesine sebep olabilirsiniz. Birçok banka size bunu önerebilir; ama sizin durduramadığınız alışveriş tutkunuz varsa durum tam tersine de dönebilir. Bu nedenle kredi kartınızı kullanırken öncelikle ödeyebileceğiniz tutar kadar borçlanmalısınız. Fazlasını borçlanırsanız, ödeme sıkıntıları yaşar ve kredi skorunuzu daha da düşürürsünüz.