İyi İş Fikirleri Nasıl Üretilir?

4 0 0
                                    


İş fikriniz üzerinden para kazanan başka girişimler bulunuyor mu?

Girişimci olmak isteyen kişilerin içine düştüğü en büyük hatalardan biri de iş fikirlerinin karlılığı konusunda yeterli bir değerlendirme yapmamaları. Bir problemin çözümüne yönelik eşsiz bir fikre sahip olduğunuzu düşünebilirsiniz ama eğer insanlar bu çözümü satın almaya yanaşmıyorsa fikriniz herhangi bir değer yaratamayacaktır. Bu nedenle, pazarda benzer ürünler sunan aktörlerin olup olmadığını öğrenin. Eğer sizin ürün fikrinize benzer herhangi bir ürün bulunmuyorsa pazarın iş fikrinize ne şekilde yanıt vereceğini test edin. Çünkü, ürününüzün sadece arkadaşlarınız tarafından seviliyor olması yeterli olmayacaktır.

Bu noktada, sorulması gereken "İnsanlar fikrinizi satın almak istiyor mu?" sorusudur. Bu soruya yanıt bulmanın en iyi yolu ise "ön satış" yapmaktan geçiyor.

Satış yapmaya çalışmaktan korkmayın. Başarısız birçok girişimci genelde satış işini yapılacaklar listesinde en sona bırakıyor. Bu son derece tehlikeli bir davranış. Erken satış yapmalısınız çünkü insanların size ürününüzü sevdiğini söylemesi yeterli değil. Ürününüzden para kazanıp kazanmadığınızı da görmeniz gerekiyor.

İşte ürünlerinizi en etkili şekilde ön satışa çıkarmanın yolları:

* Hedef müşteri kitlenizle iletişime geçin. Ürünlerinizi satın alacak olan müşterilerle konuşun.

* Birer potansiyel müşteri olarak ürününüzü satın almaya ne kadar istekli olduklarını anlamaya çalışın.

* Potansiyel müşterilerinize sınırlı sayıda insana ürününüzü erken satın alma olanağı sunduğunuzu söyleyin. Ürününüze herkesten önce ulaşıyor olma fikri ürünü denemek üzere sabırsızlık duyan insanlar için heyecan verici olabilir.

* Ürünü erken satın almak isteyen insanlara indirim uygulayın. Örneğin, erken alım için istekli olanlara %30-50 oranında indirim fırsatı sunabilirsiniz.

* Ürününüzün değerli olduğuna ilişkin sosyal algı yaratmaya çalışın. Diğer insanların ürününüz hakkında paylaştığı olumlu görüşleri diğer müşterilerinize aktarın.

Rakipleriniz karşısında avantaj sağlayabiliyor musunuz?

Rakipleriniz karşısında rekabet avantajı sağlayabilmenin tek yolu onları çok iyi tanımaktır. Rekabet edeceğiniz şirketler hakkında kapsamlı bir araştırma yapın. Faaliyetlerinden dersler çıkarın. Bu şirketlerin nasıl işlediğini anlayın. Onları diğerlerinden farklılaştıran özellikleri keşfedin.

Rakipleriniz hakkında yaptığınız araştırma sayesinde çok önemli bilgiler edinebilirsiniz.

* Rakip şirketlerin sayısı nedir? – Her sektörde rekabet vardır. İş fikrinize karar vermeden önce, faaliyet göstereceğiniz alanda kaç tane rakiple karşılacağınızı bilmeniz gerekiyor.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin