42- Araba Şarj İstasyonu
Saydığımız iş fikirlerinin çoğu gibi araba şarj istasyonu açmak da geleceğin işlerinden biri olma potansiyeline sahip. Bunun bir sebebi insanların gün geçtikçe daha fazla çevreye duyarlılığı geliştirmesi, diğeri ise elektrikle çalışan araçların düşen fiyatları. 2050 yılına kadar araba satışlarının %65'inin elektrikle çalışan arabalar olacağı, yani elektrikli arabaların benzinle çalışan araçları geride bırakacağı söyleniyor.
Otomobil satışları nasıl benzin istasyonlarının sayısında ciddi bir artışa sebep olduysa, elektrikli araba satışları da aynı avantajdan yararlanacak. Audi, BMW, Nissan, Tesla gibi sektörün öncü araba markaları 2018 yılında elektrikli arabalar piyasaya sürüyor; anlayacağınız araba şarj istasyonu açmak konusunda bundan daha iyi bir zamanlama olamazdı!
Bu iş için yaklaşık 50.000 dolarlık bir sermayeye sahip olmanız gerekiyor, iki saatlik bir şarj işlemi için ise alacağınız ücret 8.50 dolar civarında olacak.
Bu iş fikrinin avantajları arasında marka değeri oluşturmak var. Müşterilerinize hizmetinizden yararlanmanın çevreye ne denli olumlu bir katkı sağlayacağını söyleyebilmek, marka değerinizi arttıracaktır.
Devlet desteği sağlanıyor oluşu da bir diğer sevindirici haber! Başlangıç masrafları için dert edenleriniz varsa, derin bir nefes alabilirler.
Üstelik bu iş fikriyle işletmeniz için ek gelir sağlayabilmeniz de mümkün. Tıpkı benzin istasyonları gibi reklam, market vb. ekstra işlerle gelir elde edebilirsiniz. İnsanların arabalarının şarj olmasını bekleyecekleri süreyi bir düşünsenize! Onları şımartmak için yeterince vaktiniz olacak.
Her yeni iş fikri gibi bu işin de bazı dezavantajları var. Bekleme süresinin uzunluğu gibi. Elektrikli arabaları şarj etmek en az 20-25 dakika alıyor. Bu süreyi azaltmak konusunda çalışmalar yapılsa da, bu konuda benzin istasyonları ile yarışmak şimdilik imkânsız.
Bir diğer sıkıntı da işletmenizin konumuyla ilgili. İstasyonların elektrik sağlama odalarına yakın bir noktada konumlandırılmaları gerekiyor. Bu durum, elektrikli araba kullanıcılarına uygun bir yer bulabilmeyi engelliyor. Arabasını şarj edecek bir nokta bulamama korkusunun müşterilerin güvenini ne denli sarsacağını bir düşünsenize!