46- Fırsatları değerlendiren, Başarılı girişimcilerin özellikleri fırsatçı olmaları ve karşılarına çıkan her fırsatı değerlendirebilmeleridir. Bunun için de iyi bir gözlemci olmak gerekir. Maddi anlamda tüm olanakları ve yeni fikirleri değerlendirmek hayatlarının bir parçası olmalıdır.
47- Hırslı ve çalışkan, Girişimcilik çok çalışmayı ve risk almayı beraberinde getirir. Gece yarılarına kadar sürecek çalışma hayatı start up firmaların yöneticilerinin zevkle yürüttüğü bir süreç olacaktır. Ancak çok çalışmak için de hırslı olmak gerekir. Fikirlerini hayata geçirmek isteyen girişimcilerin amaçlarından vazgeçmemesi önemlidir.
48- Yönetim, Başarılı girişimcilerin sahip olması gereken özellikler arasında hem personel hem de şirket yönetimi yer alır. Herkese eşit mesafede olan, departmanlar arası ilişkiyi koordine edebilen, krizleri yöneten kişi esasen başarılı bir yönetici olarak adlandırılabilir. Şirketleri kurmak sadece yeterli değildir, onu yönetebilecek liderlik özelliklerine de sahip olmak gerekir.
49- Hatalardan ders çıkarabilmek, Girişimcilik riskli bir süreçtir ve hatasız olmaz. Dolayısıyla hata yaptığınızda motivasyon düşüklüğü yerine kaldığınız yerden devam etmeniz gerekir. hatalarınızdan ders aldığınız sürece tecrübe kazanır ve ilerleyebilirsiniz. Aksi halde tek bir kriz bile tüm emeklerinizi harcayabilir.
50- Kendini geliştirmek ,iş hayatında bilmediklerimizi öğrenmek, kendimizi geliştirmek her zaman kazanç sağlar. Bu nedenle kendini geliştirmek, her girişimcinin sahip olması gereken özelliklerden olmalıdır. Hatta sahip olması gereken bir alışkanlıktır. Hem kurumsal hem de bireysel açıdan yeniliklere açık olmak gerekir.
Her girişimcinin sahip olması gereken özellikler, iş hayatı için ve yaratıcı fikirlerin gerçeğe dönüşebilmesi için gereklidir. Başarılı bir girişimci iyi bir fikir ürettikten sonra maddi ve manevi anlamda onu sürdürebilmeli, krizleri çözebilmeli, kendini ve şirketini geliştirmeye devam etmelidir. Girişimcilik ruhu kaybedilmediğinde başarı kaçınılmazdır...