İş Fikirleri

7 0 0
                                    

Sanal Marka Elçisi

Şirketler genellikle ünlü isimlerle çalışma yaparak marka elçisi ilan etmektedir. Ama küçük çalışmalar için sanal marka elçilerine de ihtiyaçları bulunuyor.

Günümüzde bunu Instagram üzerinden sıklıkla görüyoruz. Eğer kendinizde bunu yapacak potansiyel görüyorsanız hemen harekete geçmenizi öneririm.

Bu işi hem yerel bazda hem de daha büyük çapta yapabilirsiniz. Elbette büyük çapta yapmak için bir takipçi kitlesine sahip olmanız gerekmektedir. Bunu da güçlü sosyal medya hesapları ile sağlayabilirsiniz.

Böcek Yetiştirin

Çekirge, hamam böceği, ipek böceği gibi hayvanların yetiştiriciliğini yapan kişilerin iyi bir kazanç sağladığı bilinmektedir.

Öyle ki ipek böceği yetiştiren bir kişi, ortalama 40 günde 5000 lira civarında bir gelir elde edebiliyor.

Peki, bu böceklerin yetiştirilmesi nasıl oluyor da kazandırıyor? Hamam böceği gibi evlerimizde başımıza bela olabilecek bir böcekten kazanacağınız aklına gelir miydi?

Evet, böcek yetiştiriciliği de iyi bir gelir yöntemlerinden birisidir. Bu böceklere; tıp, ilaç sanayisi gibi sektörlerde ihtiyaç olabiliyor.

Aynı zamanda çekirge gibi yemek amacıyla kullanılanlar da var. İpek böceğinin ise ne kadar kıymetli olduğunu daha önce duymuş olabilirsiniz.

Salep Yetiştirin

Kış ayları gelince kokusu burnumuzda tüten salep, maalesef tehlike altındaki türler arasına girdi. Bu kapsamda Tarım ve Ormancılık Bakanlığı bir eylem planı oluşturdu.

Eğer salep yetiştirmek isterseniz devlet desteği alabilir ve aklınızın almayacağı bir gelirin sahibi olabilirsiniz.

Her ilimizde yetiştirmenin mümkün olduğu bu kıymetli ürün, orkideler ailesindendir. Zor bir tarım ürünü olmasına karşın, kilogram başına 200 lira civarında bir kazanç sağlayabilirsiniz.

500 metrekarelik bir ekim alanında işe başlayabilirsiniz ve bir hasat döneminde 50 bin lira civarında gelir elde edersiniz. Bölgenizin Tarım İl Müdürlüklerinden bilgi ve destek alabilirsiniz.

Mantar Yetiştirin

Bazı mantar türleri, son derece nadir bulunurlar; ama çok faydalıdırlar. Doğal ortamında bulduğunuz bir mantarın gerçekten yararlı mı, yoksa zehirli mi olduğunu da bilmiyor olabilirsiniz.

İşte bu noktada, mantar yetiştiriciliği devreye girmektedir. Özel koşullarda yetiştirilen mantarlar, birçok sektörde kullanılmaktadır.

Kuzu göbeği, Reishi, Porçini, Shiitake, trüf kültür, istiridye ve kayın mantarların yetiştirebileceğiniz ürünlerdir.

Hangi tür mantarı, nasıl bir ortamda yetiştireceğinizi öğrendikten sonra kolay bir şekilde işi yürütebilirsiniz. Çünkü mantarlar, gerekli ortamı buldukları zaman, kolayca üreyen canlılardır.

Eğer bu noktada bir hata yapmazsanız iyi bir sonuç elde edebilirsiniz. Ayrıca doğru yerlerle bağlantı kurarak, tatmin edici bir gelir elde etmeniz de mümkün olacaktır.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin