Acemi Yatırımcılara Tavsiyeler

5 0 0
                                    

İlk önce kendinize yatırım yapın.

Her fırsatta kişisel gelişimin ne denli mühim olduğunu vurgulayan Warren Buffett bu konuda şu sözleri sarf ediyor:

"Kendi yeteneklerinizi geliştirmek, şu hayatta yapabileceğiniz en iyi yatırımdır.

Kendinizi veya işinizi bir adım öteye götürmek için yapacağınız her şey eninde sonunda meyve verecektir." Aslına bakarsanız çoğu insanlar sadece üç-beş hisseden kâr yaparak değil, kariyerleri boyunca öğrendikleri birbirinden kıymetli bilgileri kullanarak zengin olurlar. Bu yüzden her zaman "önce kişisel gelişim, sonra para" mantığı güdün ve "Ne yaparım da kendimi diğer insanlardan farklı kılarım?" sorusunu sorun.

Bu konuda Buffett'in ortağı Charlie Munger'in de benzer bir zihniyete sahip olduğunu söylemezsek olmaz. Munger, hakikaten başarılı olmak isteyen genç yatırımcılara şu sözleri yöneltiyor:

"Kendinize her gün bir saatlik zaman ayırın ve bu süre içerisinde becerilerinizi artırmak için çalışın".

Kendinize güveniniz tam olsun.

Warren Buffett, yatırım aleminde en zor şeyin insanın kendisine ve verdiği kararlara güvenmesi olduğunu söylüyor. Ne de olsa insan her zaman "Acaba başkaları doğru yolda da ben mi yanlış yapıyorum?" diye kendinden şüphe duymaya meyilli bir varlıktır. Ama aslında yapmanız gereken şey habire kararlarınızı ve niteliklerinizi sorgulamak değil, durumları düzgün analiz edip kendinize güvenmektir.

Başarılı olmak için korkunun üstesinden gelmeli ve etrafınızdaki kişilerin baskılarına kurban gitmemelisiniz. Bu doğrultuda başınıza gelen her olaydan dersler çıkarmalı, sürü psikolojisine kapılmaktan imtina etmeli ve her durumda kendinize güvenmelisiniz.

Sadece size mantıklı gelen yatırımlar yapın.

Warren Buffett, birçok insanın herhangi bir yatırım yapmadan önce fazla hatta aşırı miktarda kafa yorduğunu söylüyor. Buffett, herhangi bir konuda çok fazla düşünüp karalara bağlamanın o hususta yeterli bilgiye sahip olmadığımız anlamına geldiğini ve dolayısıyla hayra alamet olmadığını öne sürüyor.

Ona göre herhangi bir şirketin hisselerine yatırım yapacaksak o firmanın nasıl para kazandığını 10 dakika gibi kısa bir süre zarfında anlayabilmeliyiz. 10 dakika içinde şirketi çözemiyor ve işin içinden çıkamıyorsak o zaman başka alternatiflere yönelmek daha mantıklıdır.

Şirketleri analiz edip anlamak dışında bir de piyasaların durumunu doğru değerlendirme meselesi var. Örneğin gençlerin rağbet göstereceği yeni trendleri tahmin etmek ya da pazara yeni sürülen bir ilacın tutup tutmayacağını önceden kestirmek çok güçtür. Böyle durumlarda elinizde herkesten fazla veri olsa bile geleceği %100 isabet oranıyla tahmin etmek neredeyse imkânsızdır.


100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin