Olmayan Parayla Birikim Yapma Yolları

6 0 0
                                    


Olmayan Parayı Harcamayın

Bu alışkanlık kredi kartları ile hayatımıza girdi diyebiliriz. Çünkü paramız olmasa bile istediğimiz bir şeyi alabilmek için kredi kartımız vardır. Kredi kartında bize tanımlanan limiti, sanki bize hediye edilmiş bir para gibi harcarız ve geri öderken yaşayacağımız zorlukları genellikle düşünmeyiz. Düşünsek bile nasıl olsa taksit yatırırım ya da minimum ödeme tutarını öderim diye kendimizi avuturuz. Oysaki bu düşünceler son derece yanlıştır ve kredi kartları kullanımında yapılan büyük hatalardandır.

Kredi kartınıza veya gelecek paranıza güvenerek hareket etmemeniz gerekiyor. Yani harcama yaparken "nasıl olsa iki gün sonra maaşımı alacağım" düşüncesinden kurtulmalısınız. Elinizde para yokken harcama yapmama işini kendinize alışkanlık haline getirin. Bu sayede istediklerinizi istediğiniz zaman alabilmek için elinizdeki parayı dikkatli harcamaya başlayabilirsiniz. Eğer bunu başarırsanız, düşünceniz "bugün bu parayı harcarsam iki gün sonra parasız kalırım" düşüncesi ile yer değiştirecektir.

Yatırım Yapma Alışkanlığı Edinin

Kazanacağınız en iyi alışkanlıklardan birisi yatırım yapmaktır. Elinize geçen paradan biriktirdiğiniz tutar belki çok büyük olmayacaktır. Az önce verdiğimiz basit örnekte olduğu gibi her ay 100 lira biriktirerek bir sene sonunda 1200 liranız olur. Bu çok büyük bir miktar değildir; ama yatırım yapmak için iyi bir miktardır. Bu birikiminiz ile biraz döviz, altın veya hisse senedi alabilirsiniz. Kendini kanıtlamış büyük şirketin hisse senetlerine alarak söz konusu olabilecek riskleri önleyebilirsiniz.

Yatırım yapmak her zaman maddi gücünüzün farkına varmanızı sağlar. Zengin insanları göz önüne aldığınız zaman hemen her birinin yatırım yaptığını göreceksiniz. Ayrıca bilmeniz gereken bir nokta da şudur; yatırım yapmak zenginlere özgü değildir ve herkes yatırım yapmalıdır.

Yatırım konusunda bilginiz olmadığı için çekimser yaklaşıyor veya korkuyorsanız, internetin velinimetlerinden faydalanmanızı öneririm. Biraz araştırma yaptığınız zaman bilgileri edinebileceğinizi ve eğitim imkanlarından faydalanabileceğinizi göreceksiniz.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin