İnternetten Satmak İçin Ürün Nasıl Tespit Edilmelidir?
Öncelikle trend ve popüler bir ürün bulmalı, bu ürünün 3-6-9-12 aylık satış performansına bakmalısınız. Amazon Best Seller'dan seçeceğiniz ürünün ne oranda talep gördüğüne bakabilirsiniz.
Seçeceğiniz ürün insanların hayatını kolaylaştırmalı, onların yaşadığı bir probleme çözüm sunmalıdır. Bu da seçeceğiniz ürün kategorisinde insanların ne tür şeylere gereksinim duyduğunu tespit etmekle mümkündür. Yani bir anlamda piyasanın açığını yakalamalı ve açığı doldurmaya çalışmalısınız. Eğer yaygın olarak bulunan ve farklı çeşitleri olan bir ürün seçerseniz rekabetin altında kaybolup gidebilirsiniz.
Google Trend ya da Trend Hunter gibi platformlar üzerinden yaklaşan bir trendi yakalamalı ve bu trendi herkesten önce fark etmelisiniz. Trend ürünler bir anda piyasayı kapladığı için hızlı hareket etmek ve bu ürünü tedarik etmek için risk almaya çalışmanız iyi olabilir.
Hobi tutkunlarının ilgi göstereceği spesifik ürünler satmak da yine farklı bir yöntemdir. Hobisi olan kişiler, bu tutkuyu gerçekleştirmek için alışveriş yapmaya daha yatkındır. Ayrıca hobisi olan, bir şeylerin koleksiyonunu yapan kişiler size ve markanıza daha sadık olurlar. Bu da uzun vadede işiniz için şahane bir şeydir.
Kar oranı yüksek ürün seçmek de internetten satış yapmak için mühim bir konudur. İnsanlar genelde 150-200 lira ve altındaki ürünleri daha kolay satın alırlar. Bu fiyat aralığındaki ürünleri toptancılardan uygun fiyata alıp üstüne kar marjı koyarak satabilirsiniz.
En Çok Satan Mı? En Trend Olan Mı?
Bu soruyu sormanız son derece anlaşılır. Kısaca ikisini de denemenizde fayda vardır diyebiliriz. Bu yıl trend olan ve gayet güzel kazanç sağlayan bir ürün gelecek sene iş yapmayabilir.
Bizim size önerimiz öncelikle popüler ve trend ürünlerle satış yapmaya başlamanız, daha sonra ise çok satan ve başarısını kanıtlamış (365 gün boyunca ihtiyaç duyulabilecek) ürünler satarak iş modelinizi sürdürülebilir hale getirmenizdir.
Yani yaz mevsiminde çocuklar için balkon havuzu peynir ekmek gibi satarken bu ürün sonbahar ve kış aylarında bir tane bile satılmayabilir.