İnternetten kazanç sağlamanın en tercih edilen yöntemlerinden birisi de affiliate marketingdir. Satış ortaklığı olarak da bilinen bu iş için birçok farklı yöntem uygulanmaktadır.
işiyle ilgili detaylı bilgileri sizlerle daha önce paylaşmıştık. Ayrıca affiliate marketing işine girebileceğini en iyi siteleri de sizlere vermiştik.
Bu konuda hazırladığım yazıma göz attıktan sonra size uygun mu, değil mi anlayabilirsiniz. Gerçekten sabır isteyen bir iş olurken, başarılı olduğunuz da sizi fazlasıyla mutlu edecektir.
ÖNERİM; ilgi alanlarınıza göre bir blog açın. Bunu ciddi bir şekilde yapın. Sabırlı ve istikrarlı bir şekilde içeriklerinizi üretin. Google'da görünür hale getirin. İnsanlar sizin içeriklerinizi okuyup, paylaşmaya başlasın. Bu noktadan sonra affiliate marketing işinin daha keyifli hale geldiğini göreceksiniz.
Elbette bunu yaparken belli bir alanda faaliyet göstermeye de özen göstermelisiniz. Açtığınız web sitesi veya blog, belli bir okur kitlesine sahip olduğu zaman affiliate marketing anlaşmaları yapacağınız yerlerle görüşün.
Buna göre bir anlaşma yapmak her zaman daha iyi bir gelir elde etmenizi sağlayacaktır.
Satış ortaklığı işinin temel mantığı şudur: Marka ürününü satma konusunda ona aracı olmanızı ister. Siz de bu ürünü potansiyel müşterilere ulaştırırsınız. Bunun sonucunda anlaşmanıza göre ya gönderdiğiniz müşteri üzerinden ya da müşterinin aldığı ürün üzerinden size ödeme yapar.
Bu ödemenin ne kadar olduğunu merak edeceksiniz. Dünya geneline bakıldığında satış ortaklığı işinin ortalaması yüzde 20 düzeyindedir. Bu ciddi bir kazanç oranıdır. Elbette her işin bu kadar getirisi olacağını düşünmeyin.
Satış ortaklığı geliri için en iyi örneği Avon'dan verebilirim. Bir parfüm sattığınız zaman size 7 ila 10 lira arasında bir kâr kalır. Ancak bir göz kaleminden 1 ila 3 lira arası bir pay kalır.
Affiliate marketing işinde iki yöntem kullanılır. Bunlar; çiftçi ve avcı olarak adlandırılır. Çiftçi yönteminde, müşteri sizi bulur. Peki, nasıl? Bir blog veya web sitesi açarsınız.
Blog belli bir noktaya geldikten sonra referans kodlu linkleri içeren makaleler yazarsınız. İnsanlar bu makalelere ulaştıkları zaman bu linklere tıklayarak, ürünlere ulaşabilir.
Avcı yönteminde ise müşteriyi siz bulursunuz. Zaten adından anlayacağınız üzere müşteriyi avlarsınız. Elbette bunu kötü niyetli olarak düşünmeyin. Eğer öyle hareket ederseniz daimi bir başarı elde edemezsiniz.
Sosyal medyadan, forumlardan veya mesajlarla müşterilere ulaşırsınız. Onları ikna etmeniz ve sizin referansınız ile ürünlere ulaşmasını sağlarsınız.