Olmayan Parayla Birikim Yapma Yolları

6 0 0
                                    


Bütçeleme Planı Oluşturun

Elinizdeki para ay sonu gelmeden bitiyorsa, kendinize bir bütçeleme planı oluşturarak işe başlayın. Gelir ve giderinizi listeleyin, her ayrıntıyı kaydedin. Giderlerinizi listelerden her şeyi yazdığınızdan emin olun ve dürüst davranın. Daha sonra giderlerinizi önem derecelerine göre sınıflandırın. Zorunlu ve gereksiz olanları görün. Daha sonra gereksiz harcamalarınızı sonlandırın ve zorunlu harcamalarınız için tasarruf noktaları bulun. Bu şekilde giderlerinizi kısmaya çalışın.

Evde bir bütçeleme planı yapılıyorsa, her aile bireyinin bu konuda bilgilendirilmesi gerekir ve yardımcı olmaları istenmelidir. Bütçeleme planınızı doğru bir şekilde uygulamaya başladığınız zaman etkilerini göreceğinizden emin olmalı ve sabırlı bir şekilde giderlerinizi azaltmaya devam etmelisiniz.

Tasarruf Edecek Noktalar Bulun

Elektrik, su, doğal gaz, mutfak gibi konularda zorunlu harcamalar yaparız. Bunlar olmazsa olmazdır; ama kolayca tasarruf edilecek noktalardır. Elektrik, su ve doğal gaz faturalarınızı düşürebilir, mutfak harcamalarınızda daha mantıklı harcamalar yapabilirsiniz. Zorunluluğu tartışmaya açık olan giyim alışverişlerinde de tasarruf yapabilirsiniz. Birbirinden farklı alanlarda tasarruf edebileceğiniz 50 noktayı içeren .

Gelirinizi Artırmanın Yollarını Arayın

Kazandığınız paranın size yetmediği için ay sonunu getiremediğinizi düşünüyorsanız, gelirinizi artırma yolunu seçmenizi öneririm. Günümüzde birçok farklı ve eğlenceli şekilde ek işler yaparak gelirinizi artırabilirsiniz. Uzman olduğunuz alanlarda veya hobilerinizi değerlendirerek mümkündür. Bunun için ilgi alanlarınızı belirlemeniz ve nasıl paraya çevireceğinizi düşünmeniz yeterli olacaktır. Biraz araştırma ile size benzer durumda olan kişilerin nasıl yollardan para kazandığını keşfedebilir ve kendi yönteminizi geliştirebilirsiniz.

Birikim Tutarını Baştan Belirleyin

Elinizde hiç para kalmıyor; ama biriktirmeniz gerektiğinin farkındaysanız, elinize para geçtiği zaman belli bir tutarı hemen birikim hesabınıza atın. Geri kalan parayla da yaşamayı öğrenin. Sonuçta birçok kişi asgari ücretle ev geçindirebiliyor. Belki korumanız gereken bir statü vardır; ama sorumsuz bir şekilde paranızı kullanmaya devam ederseniz, paranızla birlikte statünüzü daha kolay kaybedersiniz. Bu nedenle maaşınızı aldığınız zaman için ayırın. O para hiç yokmuş gibi davranın. Bu şekilde elinizde kalan parayla idare etmeyi de öğrenmiş olacaksınız.

Örneğin her ay kazandığınız paradan 100 lirayı hemen ayırın ve birikim için bir hesap açarak oraya yatırın. Bunu düzenli bir şekilde yaptığınız zaman en basit hesapla 1 yılsonunda 1200 liranız olacak! Belki büyük bir tutar değil; ama bu birikiminizi yatırım yaparak değerlendirebilir ve daha fazlasını kazanabilirsiniz.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin