İyi İş Fikirleri Nasıl Üretilir?

4 0 0
                                    


İş fikrinizi nasıl üretirsiniz?

Yeteneklerinizi sıralayın. Bir alanda yetenekli olmak için o işin uzmanı olmanız şart değil. Sizin de uzman biri kadar değer yaratabileceğiniz eşsiz yetenekleriniz olabilir. Kendi yetenek listenizi oluştururken aşağıdaki adımları takip edin.

Karşılığında para almasanız bile yapmaktan zevk duyacağınız iş ne olurdu?Hem işteyken hem de boş zamanınızda yapmayı sevdiğiniz şey nedir?Neyi yapabiliyor olmayı isterdiniz?Hangi işleri sevmiyorsunuz? Sevmeme nedenleriniz neler?Hakkında bir şeyler öğrenmekten mutluluk duyacağınız konular neler?İnsanların sizden tavsiye istediği konular var mı?

Girişiminizde size yardımcı olabilecek bazı önemli yetenekler ise şunlardır:

* Planlama – İşe yüzlerce sayfalık bir iş planı oluşturarak başlamanıza gerek yok. Fakat, plan yapmaya istekli ve yetenekli biri olmalısınız.

* Finans bilgisi – Girişimcilikle ilgili birazcık da olsa bir şeyler biliyor olmalısınız. Eğer nakit akışı yönetimi konusunda hiçbir fikriniz yoksa, hızlıca bir fikir edinin.

* Teknoloji –Teknoloji kurdu olmanıza gerek yok ama birtakım temel bilgisayar, yazılım ve sosyal medya yetenekleriniz olmadan da iş yapmanız mümkün değil.

* Pazarlama – Markanız hakkında tanınırlık yaratmak girişiminizin başarıya ulaşmasında karlı bir gerekliliktir.

* Satış – Bir satışçının sahip olduğu yeteneklere sahip olmasanız bile başarılı bir girişim yaratma yolunda satış yetenekleri geliştirmek işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.

* Yönetme yeteneği – Girişiminizde tek başınıza olsanız bile yönetme yeteneğine ihtiyacınız olacaktır. Çünkü, zamanı, parayı, tedarikçilerinizi, freelance çalışanları ve girişimizin hayatta kalabilmesi için gerekli olan diğer her şeyi yönetmek durumundasınız.

* İletişim – Girişiminiz için iletişim hem içeride hem de dışarıda, müşterileriniz ve iş birliğine gittiğiniz kişiler ile kurduğunuz ilişkilerde oldukça önemli bir role sahip.

* Müzakere gücü – Eğer iyi bir müzakereciyseniz bu yeteneğinizi rekabet avantajı olarak kullanabilirsiniz. Örneğin, rakiplerinize kıyasla daha düşük bir ofis kirası için müzakere edebilirsiniz. Böylelikle girişiminizi daha karlı şekilde işletme şansına erişebilirsiniz.

Uzman olmanız gerekmese bile uzman birinin yetkinliklerine sahip olmak için istek duyuyor olmanız gerek.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin