1- Bencil tavırlar sergilemekten kaçının.
Sevgi karşılıklıdır, ancak yeşerebilmesi için birileri ilk adımı atmak zorundadır. Peki, bu kişi neden siz olmayasınız? Birini sevmeye ilişkin kararınız – bu sevginin yansıması bir meslektaşını cesaretlendirmek, liderliğiniz altındaki bir çalışanın kendisini geliştirmesine yardımcı olmak ya da ekip arkadaşlarınızdan birinin işteki pozisyonuna derin bir anlam ve amaç yüklemek olabilir- saygı, hayranlık, güven, sadakat, bağlılık ve bir miktar çabayı da beraberinde getirecektir. Ve tüm bunlar karşılık beklemeksizin yapıldığında anlamlı olur.
2- Şirket kültürü oluşturun.
Buffett, "Yaşadığım her anı seviyorum. Kendimi meşgul ediyorum, üstelik bunu sevdiğim insanlarla çalışarak yapıyorum. Dünya üzerinde Berkshire'ı yönetmekten daha eğlenceli başka bir işin olmadığını düşünüyorum ve bu gerçek, kendimi şanslı hissetmemi sağlıyor." diyor.
Maalesef iş dünyası insanı yoran, politik ve zehirli kişilerle dolu olabiliyor, ancak dünyanın en iyi, en çalışabilir şirketlerini (hatta belki sizin şirketiniz de) insanların işe gelmeyi iple çektiği işletmeler oluşturuyor. Böylesi işletmeler sevgi ve saygıya odaklandıklarından şirket çalışanları kendilerine has bir şirket kültürü benimseyebiliyor -ki bu şirketlerin geleceği açısından son derece pozitif ve motive edici.
Anlayacağınız, işin sırrı "şirket kültürü" oluşturmakta. Çünkü psikolojik olarak güvenli bir ortamda aynı değerleri, inançları ve normları paylaştığınızda, ekibinizin her bir üyesi cezalandırılma korkusu içinde olmadan sevgi gösterip sevgi kazanmak için uğraşıyor. Bu, benzer düşüncedeki insanları da şirketiniz bünyesine çekeceğinden nihayetinde verimli çalışanlarla dolu bir şirkete sahip olabiliyorsunuz.
3- "Platin Kural"a odaklanın.
Hepimiz evrensel "Altın Kural" tabirine aşinayız: "Sana nasıl davranılsın istiyorsan, başkalarına da öyle davran". Başkaları ile olan ilişkimizin altın kuralı bu cümledir, öyle değil mi?
Ancak Platin Kural, bu görüşe yeni bir soluk kazandırıyor: "Başkaları kendilerine nasıl davranılmasını istiyorlarsa öyle davran."
4- Sevdiğiniz işi yapın.
İş dünyasının en başarılı kişileri sevdikleri işi yapanlar arasından çıkarlar.
Kendi işinizi düşünün. Mesai saatleri içinde işinizi ne denli sevdiğinizi- ya da işinizden nasıl da nefret ettiğinizi- düşündüğünüz oluyor mu? Çoğumuz yaptığı işi sevmeyip gerçekten sevdiği başka bir iş ile uğraşmayı dilediği halde hayatımızı kolaylaştıran kimi ayrıntılar nedeniyle şartlarımızı olduğu gibi kabullenir, çalışmaya devam ederiz.-maaş, sağlık sigortaları, iş güvenliği vb. unsurlar bizi böylesi bir tavır almaya iter.
Ancak, sevdiğimiz işi yapmanın bireysel mutluluğumuza olan katkısı yadsınamaz. Daha da önemlisi, neyi sevdiğimizi bilmek hayattaki en önemli önceliğimiz olmalıdır.