Kredi Kartı Kullanımında Yapılan En Büyük Hatalar

5 0 0
                                    


Sadece Asgari Tutarı Ödemek

Asgari tutar ödemek, kredi kartı ile aranızda hiç bitmeyecek bir ilişkinin başlaması demektir. Kredi kartlarında bir avantaj gibi görünen asgari tutar ödemeleri, aslında daha sonra yüklü faizler ödeyeceğiniz anlamına geliyor. "Asgarisini öderim, yeter" diye düşünüyorsanız, oldukça büyük bir yanlış yaparsınız. Ayrıca bankaların en sevdiği müşteri olursunuz; çünkü en yüksek faizleri asgari tutar ödemelerinde uygularlar. Bu durumda borcunuzun her geçen güç katlanarak artmasına neden olur.

Eğer bilinçli bir kredi kartı kullanıcı iseniz toplam dönem borcunuzu ödemeniz gerekiyor. Bunun için de, aylık ödeyebileceğiniz toplam tutar kadar alışveriş yapmalısınız. Eğer ödemeniz gelirinizi çok aşıyorsa, zaten baştan hata yapmışsınız demektir.

Ödüller için Kredi Kartı Kullanmak

Alışveriş tutkunları için ödüller ekstra bir heyecan yaratır. Yapılan alışveriş karşılığında sahip olunacak ödül için bile ihtiyaç dışı alımlar yapılabilir. Bu durum bütçenizi oldukça kötü etkileyeceği gibi borcunu ödemekte sıkıntı yaşadığınız kredi kartınız da, kredi geçmişinizi olumsuz etkileyecektir. Eğer bir banka sizi icraya verirse, oldukça zor zamanlar yaşarsınız.

Bilinçli bir tüketici olarak boyunuzu aşmayan alışverişler yapmak ve ihtiyaç – istek ayrımını iyi yapmak gerekiyor. Oldukça cazip bir fırsatmış gibi görünen ödüller için böyle bir borca girmenize gerek yok. Bu tutkunuzun önüne geçmeniz ve kişisel finans planı yaparak ihtiyaçlarınıza göre harcama yapmalısınız.

100 Sayfada Zengin OlmakHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin