1.Borcunuzdan Kurtulun
Eğer bütçe hazırlayarak para biriktirmeye çalışıyorsanız ama hala büyük bir borcunuz varsa, önce borcu kapamakla başlayın. Bunun işe yarayacağına inanmıyorsanız, her ay borcunuzu ödemek için ne kadar harcadığınızı hesaplayın. Sonra bu miktara göre bütçenizi yeniden planlayın. Borcunuzun faizlerini ödemeyi tamamladığınızda paranız kolayca biriktirmeye başlayabilirsiniz. Sadece bir kredi kartı kullanarak da borcunuzu bir yerde toplayabilir, böylece borcunuzu daha kolay ödeyebilirsiniz.
2. Hedef Birikim Miktarı Koyun
Para biriktirmenin en kolay yollarından biri tam olarak ne kadar biriktirmek istediğinizi bilmektir. Motivasyon için belli bir zaman için birikim hedefleri koyabilirsiniz. 3 yıl içinde %25 peşin ödemeli bir ev mi almak istiyorsunuz? İşte size her ay belli bir miktar biriktirebilmeniz için bir hedef!
3. Önce Kendinize Ödeyin
Her maaş gününde otomatik olarak borç ödemenizden bir miktar parayı birikim hesabınıza koyun. İki haftada 50 lira veya 500 lira olsa da, kendinizi düzgün bir birikim hesabından mahrum bırakmayın.4. Sigarayı Bırakın
Sigarayı bırakmak kesinlikle kolay değil ama eğer günde bir veya yarım paket bitiriyorsanız, sigaraya yıllık 4.000 lira harcayacağınıza bu parayı kolayca biriktirebilirsiniz. Böylece hem daha sağlıklı bir yaşam sürüp hem de kolay yoldan para biriktirebilirsiniz.
5. Tatilinizi Evde Yapın
Uzak yerlere gidebilmek için vereceğiniz binlerce liralık uçak biletleri yerine, evinizde ya da yazlığınızda arkadaşlarınızla eğlenceli ve rahatlatıcı bir tatil yapabilirsiniz. Eğer gerçekten yaşadığınız yerden biraz uzaklaşmak istiyorsanız ve arabayla gidemeyecekseniz, uçak biletinizi daha önceden ucuza almaya çalışın.