Hesabı Düzenli Kontrol Etmemek
Kaç kredi kartı kullanıcı hesabını düzenli olarak kontrol edip, uygulanan faizler ve işlem ücretleri hakkında bilgi sahibidir? Bu sayının oldukça düşük olduğu biliniyor. Kredi kartı ekstresi elinize geçtiği zaman harcamalarınıza bakıp, gerekli – gereksiz ayrımını yapmanız gerekiyor. Ayrıca yaptığınız taksitli alışverişler sonrasında uygulanan faiz oranlarını da takip etmelisiniz. Bu şekilde hem bütçenizi ayarlamalı hem de giderlerinizi takip etmelisiniz. Hesabınızda gerçekleşen işlemleri takip etmeli, kesinlen işlem ücretlerini ve faizleri mutlaka incelemelisiniz.
Zengin Görünmek için Kart Kullanmak
Bu düşünce size oldukça saçma gelebilir. Ama birçok insan bu yüzden kredi kartı kullanıyor. Ödemesini fazlasıyla aşan yüksek limitli kart taşarak, kendini zengin gösterme çabası içinde olan insanlar var. Bu elbette tamamen kendi zararına olan bir durum ve kandırdıkları tek kişi kendileri oluyor. Bu hatanın sıklıkla yapıldığı da bir diğer gerçek.
Kredi kartlarında zenginlik statüsü limitle ölçülmez. Kartlarda statü sembolü, platinium, titanium ve gold olarak belirlenmiştir. Belli özelliklere göre verilmektedir ve diğer kartlara göre daha farklı kullanım ücretlerine sahiplerdir. Bu nedenle yüksek limitli bir kartınızın olması, zenginliğinizi gösteren bir sembol değildir.
Aktif Olan Kartı Kullanmamak
Aktif bir kredi kartınız olabilir ve bu kartı kullanmak istemiyor olabilirsiniz. Eğer böyle bir kredi kartına sahipseniz, kapatmanız en doğrusudur. Aktif olan kartlar da kredi notunuzu kötü etkileyebilir. Çünkü kullanılmayan kredi kartları, bir süre sonra inaktif görülür. Böyle görünmesi de, bankalar ve şirketler tarafından olumsuz bir durumun varlığının düşülmesine neden olurlar. Bu düşüncelere yol açmamak için adınıza tanımlanan kredi kartını kullanmıyorsanız, bu nedenle kapattırmanız en doğru yol olacaktır.
Nakit Avans Çekmek
Kredi kartlarının sunduğu iyi bir avantaj olarak görülen nakit avans çekimi de oldukça büyük sorunlara yol açabilir. Nakit sıkıntısı çeken kişiler, kredi kartlarına tanımlanan parayı kullanarak büyük bir sorumluluğun altına girerler. Aslında bu işlem basit olarak, kredi çekmenizle aynı özellikleri taşıyor. Çektiğiniz nakit avansı, taksitlerle ödeyebileceğiniz söylenir ve bu sizi nakit sıkıntısı çektiğiniz zaman oldukça sevindirir. Ama bunun için uygulanan faiz oranlarını duyduğunuz zaman bu sıkıntının daha da büyüdüğünü göreceksiniz.
Kartın Kapatılmasına Neden Olmak
Ödenmeyen borçlar nedeniyle kapatılan kredi kartı, uzunca bir süre kredi hayatınızı etkileyecektir. Kredi kartınızın borcunu ödeyemediğiniz zaman, bankalar size politikalarına göre 1 veya 2 ay müsaade etmektedir. Bu süreçte de borcunuz olduğuna yönelik sürekli uyarılar alırsınız. Eğer ödemenizi hala gerçekleştiremezseniz, tebligat alırsınız ve ödemeniz için yine belli bir süre verilir. Bu süre içinde de ödemenizi yapmanızsanız, kredi kartı hesabınıza el konur ve sıkıntılı bir süreç başlar. Bu şekilde kartınızın kapanmasına neden olursunuz ve kredi geçmişinizin görünümünü oldukça olumsuz etkiler.