Eğer gerçekten iyi bir fikriniz varsa ve dikkat çekebileceğinize inanıyorsanız Youtube kanalı açabilirsiniz. Elbette işiniz son derece zor.
Youtube kanallarının elde ettiği kazançlar sizi cezbediyor olabilir; ama bu işi yapmanın cidden kolay olmadığını bilmelisiniz. Her şeyden önce kamera karşısında rahat bir şekilde konuşabiliyor olmalısınız.
Şimdi "ne kadar saçma" dediğiniz Youtuber'ların yaptığı şeyi, yapmaya çalıştığınız zaman bunu anlarsınız. Eğer buna yeteneğiniz varsa zaten vakit kaybetmeden hemen işe koyulun derim.
Aslında Youtube üzerinden kazanç biraz zorlaştı. Çünkü bir süredir devam eden bu iş için ciddi anlamda yaratıcı fikirlere ihtiyacınız var. Bu sektördeki isimleri incelediğiniz zaman daha fazlasını yapmanız gerektiğini de anlarsınız.
Buna en iyi örneği Danla Biliç'ten verebiliriz. Makyaj üzerine bir video blog. Ancak Danla'dan önce zaten bu işi yapanlar vardı. O ise bu sektöre çok hızlı girdi ve benimsendi. Neden mi?
Çünkü Danla diğerlerinden farklı bir giriş yaptı. Yeditepe Üniversitesi %50 Burslu Kız Makyajı ile bu alandaki diğer isimlerden farklı olduğunu hemen fark ettirdi. Sonrasında Loca Kızı, Gelinin Kız Kardeşi, Mekan Sahibini Tanıyan Kız gibi isimlerle videolarını servis etti.
Belki Danla'yı sevmiyorsunuz ve yaptığı konuşmayı saçma buluyorsunuz. Ancak diğer makyaj bloggerlarından biraz daha sonra sektöre girip, en çok konuşulan isim olmayı başarmıştır.
İşte siz de bunu başarabilirseniz Youtube'dan gelir sağlayabilirsiniz. Bilgi verecekseniz Ruhi Çenet, Barış Özcan gibi isimlerin yayınlarını inceleyin. Makyaj yapacaksanız Danla'yı veya diğer isimleri taklit etmeyin.
Youtube'da gerçekten kendinizi iyi ifade etmelisiniz. Yaratıcı bir fikirle işe girmelisiniz. İnsanları sıkmayın ve sırf video yüklemek için saçma sapan şeyler çekmeyin.